مینی اسکرو در ارتودنسی چیست؟

انواع بریسهای ارتودنسی
انواع بریس های ارتودنسی
نوامبر 10, 2020
راهنمای تغذیه بیماران ارتودنسی
تغذیه برای بیماران ارتودنسی و راهنمایی کاملی برای اینکه چه بخورند و چه نخورند
نوامبر 24, 2020
انواع بریسهای ارتودنسی
انواع بریس های ارتودنسی
نوامبر 10, 2020
راهنمای تغذیه بیماران ارتودنسی
تغذیه برای بیماران ارتودنسی و راهنمایی کاملی برای اینکه چه بخورند و چه نخورند
نوامبر 24, 2020

مینی اسکرو در ارتودنسی چیست؟

مینی اسکرو در ارتودنسی چیست؟

 

مینی اسکرو در ارتودنسی ( mini screw) روشی است که در آن یک پیچ فلزی کوچک که از جنس تیتانیوم است از طریق لثه به داخل استخوان فک وارد می شود تا به عنوان یک لنگر برای کمک به حرکت دندان های ناهنجار عمل کند. برخی افراد آنها را میکرو پیچ، مینی ایمپلنت یا دستگاه لنگر موقت (TAD) نیز می نامند.

 

مینی اسکرو در ارتودنسی

چرا باید مینی اسکرو استفاده کرد؟

 

به منظور جابجایی دندانهایی که وضعیت قرارگیری نامناسب دارند، از سایر دندانهای اطراف به عنوان یک پشتیبان ثابت و محکم برای بریس استفاده می کنند. استفاده از این دندان ها همیشه امکان پذیر نیست و گاهی اوقات ممکن است نیرو یا فشار باعث حرکت اشتباه دندان ها شود. در چنین مواردی، می توان از یک پیچ کوچک به عنوان “لنگر” برای کمک به صاف کردن دندان ها و بستن شکاف ها و کم کردن فاصله بین دندانها استفاده کرد.

 

مینی اسکرو چگونه قرار می گیرد؟

در طول درمان با بریس هر زمان لازم شد می توان یک مینی اسکرو قرار داد. از بی حسی موضعی برای بی حس شدن لثه استفاده می شود. همچنین بهتر است از دهان شویه ضد باکتری استفاده کنید. ممکن است ابتدا سوراخي به داخل فك زده شود تا پيچ وارد شود يا اینکه پیچ به آرامي و مستقيماً به استخوان وارد شود. با قرار دادن پیچ ممکن است احساس فشار در ناحیه تحت درمان داشته باشید. مینی پیچ ممکن است همان جلسه اول ارتودنسی به بریس متصل شود و یا اینکه در ویزیتهای بعدی بعد از شروع حرکت دندان ها متصل شود.

بیشتر بخوانید:  تاثیر ارتودنسی روی گفتار

 

عوارض مینی اسکرو چیست؟

این روش تقریبا جدید است و به همین دلیل مطالعات کمی در مورد چگونگی عملکرد مینی پیچ وجود دارد اما نگرانی عمده ای در مورد استفاده از آنها وجود ندارد. میزان موفقیت بیش از 80٪ است. مینی اسکرو معمولاً طوری قرار می گیرد که بین ریشه دو دندان باشد و معمولا در طول درمان با بریس ثابت می مانند. خطرات احتمالی عبارتند از:

 

  • ممکن است پیچ هنگام قرار گیری به یک ریشه دندان برخورد کند. در این موارد پیچ خارج می شود و ریشه بدون هیچ مشکلی بهبود یابد و در ویزیت بعدی مینی اسکرو در محل دیگر یا در همان موقعیت دوباره قرار داده می شود
  • 5٪ پیچ ها هنگام قرار دادن می شکنند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است انتهای مینی اسکرو در استخوان باقی بماند که معمولا مشکلی ایجاد نمی کند. به هر حال 15-20٪ از مینی پیچ ها زود از کار می افتند و باید تعویض یا برداشته شوند
  • عفونت ناحیه مینی اسکرو ممکن است اتفاق بیفتد ولی اگر ناحیه را طبق توصیه تمیز نگه دارید بسیار بعید است.

 

روش های جایگزین مینی اسکرو چیست؟

متخصص ارتودنسی روش های مختلف صاف کردن دندان ها و بستن فاصله بین دندانها را برای شما توضیح می دهد. از مینی اسکرو ها اغلب برای اثربخشی بیشتر درمان با بریس های ارتودنسی استفاده می شود. گزینه های جایگزین ممکن است شامل ماسک صورت (facial mask )، کشیدن دندان یا جراحی باشد. متخصص ارتودنسی به شما بهترین روش برای گرفتن نتیجه مورد نظر توصیه می کند. تصمیم نهایی با خود شما است.

بیشتر بخوانید:  اپن بایت از مشکلات دندانپزشکی ، علل و راه حل درمان آن

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مطب بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد دکتر وحید نورالهی فرد تماس بگیرید .

بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد | متخصص ارتودنسی خرم آباد | بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد | دکتر ارتودنسی خرم آباد | ارتودنسی خرم آباد | متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button