متخصص ارتودنسی خرم آباد

ناهنجاری های فک و صورت و دندانی
فوریه 5, 2020
بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد
بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد
مارس 10, 2020
ناهنجاری های فک و صورت و دندانی
فوریه 5, 2020
بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد
بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد
مارس 10, 2020

متخصص ارتودنسی خرم آباد

متخصص ارتودنسی خرم آباد

اگر از بین متخصصین ارتودنسی شهر خرم آباد به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد هستید ما به شما دکتر وحید نورالهی فرد را معرفی میکنیم. اگر دندان‌های نامنظم و ناصافی دارید باید به یک متخصص ارتودنسی در خرم آباد مراجعه کنید تا ب ارتودنسی دندان هایتان را منظم کند. متخصص ارتودنسی تخصصش تراز کردن فک و دندان ها است . اصلی ترین کار متخصصان ارتودنسی صاف كردن و رفع نامرتبی و نامنظمی دندان‌ها است، در صورتی که می‌توانند برخی از مشکلات و دردهای  ناشی از روی هم قرار گرفتن دندان‌ها را نیز درمان کنند. دکتر وحید نورالهی فرد دکتر ارتودنسی خرم اباد فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال حاضر به عنوان متخصص ارتودنسی در خرم آباد فعالیت دارند.

 

متخصص ارتودنسی خرم آباد

متخصص ارتودنسی خرم آباد

بهترین متخصص ارتودنسی در خرم آباد چه کاری انجام می دهد؟

دکتر وحید نورالهی بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد متخصص در اصلاح غلط نادرست دندان ها و فک هستند. بسیاری از مشکلات ناتوان کننده در ارتباط با قرارگیری نادرست دندان وجود دارد ، به عنوان مثال ، نقص گفتار ، مشکلات در جویدن و مشکل در حفظ بهداشت دهان و دندان کافی.

در اینجا مختصراً از برخی از متداول ترین مواردی که ارتودنتیست می تواند با موفقیت درمان کند ، آورده شده است:

  • حالتی که دندانهای زیرین جلوتر از دندانهای فوقانی قرار دارند
  • حالتی که دندانهای بالایی جلوتر از دندانهای پایینی قرار دارند. هر دو این انحرافات می توانند باعث مشکل در بیان و جویدن شوند.
  • -ازدحام بیش از حد – ازدحام بیش از حد یکی از رایج ترین مشکلاتی است که ارتودنتیست ها درمان می کنند. در بعضی مواقع ، عدم وجود فک استخوان به این معنی است که دندان های افراد نمی توانند به درستی قرار گیرند . متخصص ارتودنسی قادر است با استفاده از تعدادی وسیله و تجهیزات دندان را مجدداً مرتب کند.

مسائل زیبایی شناسی – در بعضی موارد ، شکل کل صورت توسط مال اکلوژن یا به هم ریختگی دندان ها تحت تأثیر منفی قرار می گیرد. متخصص ارتودنسی می تواند برای ایجاد یک لبخند زیبا و حتی لبخند ، فک ، لب و دندان را ترمیم و مجددا تنظیم کند.

متخصص ارتودنسی خرم آباد

متخصص ارتودنسی خرم آباد

چگونه یک متخصص ارتودنسی فک و دندان را ترمیم می کند؟

دکتر وحید نورالهی فرد به طور معمول با هدف تراز کردن دندان ها برای بهبود ظاهر یا توانایی شخص در جویدن و بلع مواد غذایی بدون مشکل و درد ، با ابزارهایی مثل بریس ،براکت ،سیم های ارتودنسی ، سر و کار دارد.

اول ، لازم است که بیماران برای مشاوره مراجعه کنند تا  ارزیابی از مال اکلوژن فک و دندان آنها انجام شود که معمولا دندانپزشک عمومی در صورت تشخیص نیاز به ارتودنسی بیمار را به متخصص ارتودنسی ، ارجاع میدهد.

در این قرار ملاقات اولیه ، او دندانها و فک را معاینه می کند و شاید از اشعه ایکس یا قالب دندان ها استفاده کند. این دندانپزشکان متخصص ارتودنسی معمولاً می توانند بلافاصله بعد از اولین مراجعه ، موارد اصلی و / یا جزئی را تشخیص دهند.

پس از آن وظیفه آنهاست كه دقیقاً برای بیمار چه مواردی راجع به تركیب دندانها به بیمار توضیح دهند و سپس نوعی استراتژی برای درمان پیشنهاد كنند.

در ابتدا با استفاده از اشعه ایکس پانوراما و مدل های مطالعه  ، متخصص ارتودنسی معاینه کامل فک و دندان را انجام می دهد.  سپس متخصص ارتودنسی بهترین برنامه درمانی را برای شرایط خاص بیمار توصیه می کند.

درمان بیماران مبتلا به مال اکلوژن معمولاً به صورت استفاده از بریس انجام می شود. در حالی که ممکن است افراد در هر سنی نیاز به پرانتز داشته باشند ، کودکان و نوجوانان  اکثریت افرادی را تشکیل می دهند که  بریس ارتودنسی می گذارند.

بیشتر بخوانید:  ارتودنسی دندان چقدر طول میکشد؟

زیرا مناسب ترین سن برای گذاشتن  بریس است زیرا دندان ها و صورت در زمان رشد تغییر چشمگیری و انعطاف پذیری بیشتری  دارند . به این ترتیب ارتودنسی ، در سنین کودکی و نوجوانی به جلوگیری از مشکلات آینده مال اکلوژن کمک خواهد کرد.

هنگامی که بهترین متخصص ارتودنسی بریس را روی دندان های بیمار اعمال می کند ، بیمار باید برای معاینات منظم مراجعه کند تا دندانپزشک با گذشت زمان بتواند هرگونه تنظیم لازم را انجام دهد. درنهایت ، وقتی نتیجه مطلوب حاصل شد ، بریس ها برداشته می شوند.

متخصص ارتودنسی خرم آباد

متخصص ارتودنسی خرم آباد

دکتر وحید نوراللهی فرد متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فکی

دکتر وحید نورالهی فرد متخصص ارتودنسی خرم اباد فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می باشند که ایشان از سال 1394 تا کنون در دانشکده دندانپزشکی شهرستان خرم آباد و در مطب خصوصی خود مشغول فعالیت می باشند و به عنوان متخصص ارتودنسی خرم آباد شناخته می شوند.

درمان ناهنجاری های در دهان و دندان را انجام می دهد . علاوه بر این از دیگر نتایج این درمان ؛ زیبایی دندان و اصلاح طرح لبخند بیمار می باشد. نوع ناهنجاری های دهان و دندان نیاز به تشخیص متخصص در این امر دارد . در این وب سایت به اقدامات زیبایی متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد دکتر وحید نورالهی فرد میپردازیم .

با توجه به موارد بالا ثبات نتایج درمان ارتودنسی یک رابطه دو طرفه بین متخصص ارتودنسی و بیمار است. همانطور که بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد تمام تمهیدات لازم را جهت حفظ نتایج به کار می برد.

تحول بزرگ در ارتودنسی

منظور از تحول بزرگ در ارتودنسی، روش ها و شیوه های جدیدی است که جایگزین روش های قدیمی شده و از مزایای زیادی نیز برخوردار هستند. بسیاری از اوقات هنگامی که جمله ی( تحول بزرگ در ارتودنسی) به گوش افراد می خورد اولین نکته ای که به ذهن آن ها می رسد ثبت جدید مبتکر ایرانی یعنی( ارتودنسی بی رنگ یا ارتودنسی شفاف) است.

این مبتکر ایرانی شیوه ای جدید در رابطه با حوزه ی دندان پزشکی به اسم  کریستال کارکت را در آمریکا به ثبت رسانده است که سبب ایجاد تحول بزرگ در ارتودنسی شده و اکثر مشکلاتی را که در روش های ارتودنسی قبلی به وجود می آید از بین برده است به گونه ای که ارتودنسی به روش قبل از ایجاد تحول عظیم با استفاده از سیم ها و براکت هایی صورت می گرفت که عوارض متعددی همچون ایجاد ظاهری نه چندان زیبا و مشخص شدن براکت ها، پوسیدگی دندان ها و… به همراه بود.

البته منظور از ایجاد تحولی عظیم در ارتودنسی تنها برای ارتودنسی های شفاف صدق نکرده و روش های دیگری نیز همچون مینی اسکرو و… موفق به ایجاد تحول بزرگی در این راستا شده اند. اما در حالت کلی تحول بزرگ در ارتودنسی را به ارتودنسی بی رنگ یا همان شفاف نسبت می دهند که اکنون به بررسی مزایا و معایب آن و همچنین تفاوت این روش با روش قبلی می پردازیم.

متخصص ارتودنسی خرم آباد

متخصص ارتودنسی خرم آباد

ارتودنسی معمولی با ارتودنسی شفاف چه تفاوتی دارد؟

طبق توضیحات بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد ارتودنسی های شفاف در مقایسه با ارتودنسی معمولی بسیار پیشرفته و به روز تر بوده و تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند، از جمله بارز ترین تفاوت های آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • براکت های مورد استفاده در ارتودنسی شفاف سرامیکی بوده و همانطور که از نامشان پیداست شفاف بوده و بی رنگ هستند.
  • براکت هایی که در ارتودنسی شفاف از آن ها استفاده می کنند در مقایسه با براکت های ارتودنسی های معمولی از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند. با اینکه این براکت ها بسیار مقاوم اند اما به مراقبت زیادی احتیاج دارند.

  ارتودنسی نامرئی

  • ارتودنسی های فلزی مشخص نبوده و چندان جلب توجه نمی کنند، تنها افرادی که در نزدیکی فرد بیمار قرار دارند می توانند متوجه وجود پلاکت در دندان های وی شوند. این روش از ارتودنسی برای افرادی که به زیبایی ظاهر و صورت خود اهمیت می دهند بسیار مناسب می باشد.
  • براکت های سرامیکی با رنگ دندان های فرد همخوانی داشته و در اثر این موضوع افراد بیمار می توانند رنگ مورد نظر خود را سفارش دهند.

مزایا و معایب ارتودنسی های بی رنگ

  • مزایا
  • استفاده از این براکت ها( براکت های بی رنگ) از درد کم تری در مقایسه با براکت های فلزی برخوردار هستند.
  • ارتودنسی بی رنگ به راحتی و به طور محکمی با دندان های فرد بیمار اتصال یافته و این موضوع مانع نفوذ انواع باکتری ها، میکروب ها و… می شود.
  • معایب
بیشتر بخوانید:  قیمت کامپوزیت دندان در خرم اباد

این ارتودنسی در کنار جدید بودن و مزایای خود معایبی نیز دارد:

  • با اینکه براکت های شفاف بسیار مقاوم هستند اما می توانند به راحتی تغییر رنگ داده و رنگ آن ها با خوردن آب میوه و… تغییر کند.
  • متاسفانه این براکت ها با کوچک ترین ضربه نیز آسیب می بینند.
متخصص ارتودنسی خرم آباد

متخصص ارتودنسی خرم آباد

هزینه ارتودنسی چقدر است؟

هزینه ارتودنسی به عوامل متعددی بستگی داشته و با توجه به این عوامل هزینه ارتودنسی برای افراد مختلف، تفاوت می کند. اکنون به بررسی هزینه ارتودنسی های مختلف می پردازیم اما نکته ای که در این باره باید به آن توجه کرد این است که بدانید قیمت های گفته شده تقریبی بوده و قطعی نمی باشند.

هزینه انواع ارتودنسی

  • ارتودنسی ثابت با بریس های معمولی

این نوع از ارتودنسی تقریبا هزینه ی کمی را در برگرفته و هزینه ی کلی آن در صورتی که فرد قصد داشته باشد هر دو فک را ارتودنسی کند عددی ما بین 8 الی 10 میلیون بوده و اگر فرد تنها یک فک را ارتودنسی کند باید هزینه ای میان 4 الی 5 میلیون تومان پرداخت کند.

  • هزینه ی ارتودنسی لینگوال

هزینه ی ارتودنسی لینگوال که به آن پشت دندانی نیز گفته می شود بیشتر از مورد قبلی بوده و کمترین میزان هزینه ای که برای این نوع از ارتودنسی باید پرداخت شود حدود 6 میلیون تومان است، البته این مقدار تنها برای یک فک بوده و اگر فرد برای دو فک بخواهد باید دو برابر این هزینه را پرداخت نماید.

  • هزینه ی ارتودنسی نامرئی با براکت سرامیکی

ارتودنسی های نامرئی از آنجایی که بر روی دندان های فرد مشخص نمی شوند می توان گفت بسیار پرطرفدار و پرکاربرد می باشند. در ارتودنسی های نامرئی از براکت های سرامیکی در مقایسه با پلاک های شفاف و… استفاده ی بیشتری می شود. هزینه ی این نوع از ارتودنسی با آنکه ظاهری زیبا دارد، زیاد نبوده و عددی ما بین 7 الی 8 میلیون تومان می باشد.

 

  • هزینه ی ارتودنسی نامرئی با اینوزیلاین

اگر بخواهیم هزینه ی ارتودنسی نامرئی با استفاده از اینوزیلاین را بررسی کنیم باید گفت که هزینه این نوع از ارتودنسی در مقایسه با مدل های دیگر بسیار بالاتر و گران تر می باشد به گونه ای که هزینه ی آن مبلغی ما بین 18 تا 20 میلیون تومان می باشد.

هزینه ارتودنسی با بیمه چقدر است؟

متاسفانه از آنجایی که ارتودنسی جنبه ی درمانی زیادی نداشته و بیشتر جنبه زیبایی دارد اغلب اوقات بیمه ها از پرداخت هزینه ی آن سرباز می زنند. اگر بخواهید هزینه ی ارتودنسی دندان های خود را از بیمه دریافت کنید حتما باید مشکلی داشته باشید و آن مشکل به اندازه ای جدی و شدید باشد که باید جراحی فک انجام دهید.

همچنین با وجود مشکلاتی همچون موارد نام برده شده در پایین نیز می توانید هزینه ارتودنسی خود را با بیمه های تکمیلی کاهش دهید:

  • وجود احتمال اینکه فرد در صورت عدم درمان به بیماری های لثه ای همچون پریودنتیت مبتلا شود.
  • اگر فردی قبلا یک یا چند عدد از دندان های خود را در اثر لق شدن از دست داده و این احتمال هنوز وجود داشته می تواند هزینه ی درمان را کاهش دهد.
  • اگر در صورت نبود تراز فک ها و دندان ها فرد در تکلم یا بلعیدن ناتوان شود می تواند با بیمه های تکمیلی هزینه ی درمان را کاهش دهد.

هزینه ارتودنسی دندان

اگر شما هم از موقعیت دندان ها در فک خود احساس نارضایتی دارید و همین مسئله باعث شده است تا در تکلم و بلع به مشکل برخورد کنید، قطعا ارتودنسی می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد. ارتودنسی دندان همچنین برای رفع مشکلات گفتاری و در کنار آن زیبایی و طرح لبخندی زیبا دارای عملکرد بسیار زیادی بوده و شما می توانید از این خدمات در شهر خرم آباد استفاده داشته باشید.

نباید از یاد برد که داشتن دندان های نامرتب باعث می شود روند پوسیدگی و از بین رفتن دندان بسیار سریع شود. قیمت ارتودنسی دندان در خرم آباد چقدر است؟ این سوالی است که شاید برای شما هم پیش آمده باشد و ما در این مقاله با شما همراه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:  تاثیر ارتودنسی بر گفتار

نوع درمان و طول درمان را می توان از مهم ترین عوامل موثر بر هزینه ارتودنسی خرم آباد دانست و در کنار آن باید بدانیم که میزان ناهنجاری ها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. پس برای این که بدانیم دقیقا ارتودنسی دندان در شهر خرم آباد چقدر برای شما هزینه در بر خواهد داشت می توانید به وب سایت مجموعه ارائه دهنده این خدمات مراجعه کرده و هزینه ارتودنسی را مشاهده کنید. در ادامه بیشتر در خصوص عوامل موثر بر هزینه با شما صحبت خواهیم داشت.

قیمت ارتودنسی دندان در خرم آباد

بهترین هزینه ارتودنسی دندان مربوط به کدام مرکز درمانی است؟

برای این که بتوانید هزینه ارتودنسی دندان را کاهش دهید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همانطور که در قسمت قبلی گفته شد، عوامل بسیاری بر قیمت ها دارای تاثیر می باشد و از این روی شما باید با دقت بسیار زیادی در این خصوص اقدام کنید. برای مثال در صورتی که علاقمند به استفاده از ارتودنسی نامرئی داشته باشید نباید از یاد ببرید که هزینه ها با روش سنتی این کار می تواند تفاوت هایی داشته باشد.

در کنار این مسئله نباید از یاد برد که هزینه ارتودنسی دندان در صورتی که توسط پزشک متخصص در این خصوص انجام شود، می تواند بیشتر از هزینه ای باشد که یک دندانپزشک عمومی دریافت می کند. با توجه به این مسائل باید بهترین گزینه ها را انتخاب کنید.

برخی اوقات ممکن است وجود یک دندان نامرتب در دهان موجب آزار شما شود و یا در برخی مواقع به دلیل وجود یک دندان نامرتب ممکن است ، دندان های یک فرد هنگام خندیدن دارای جلوه زیبایی نباشند .
کج بودن یکی از دندان ها باعث می شود به دندان های کناری فشار وارد شده و در نتیجه به مرور زمان پوسیدگی دندان های کناری رخ بدهد . و علاوه بر این وجود حتی یک دندان نا زیبا می تواند روی چهره فرد نیز تاثیر بگذارد .
در چنین موردی ، ارتودنسی تک دندان یک راه حل بسیار خوب برای حل این مشکل است . ارتودنسی تک دندان ، دندان مورد نظر را بدون کوچکترین آسیب به دندان‌های کناری به مرور صاف می‌کند .

ارتودنسی تک دندان

ارتودنسی تک دندان حرفه ای

همانطور که گفتیم گاهی برای مرتب کردن فرم دندان ها ، لازم نیست که همه ی دندان ها ارتودنسی شوند . از طریق ارتودنسی تک دندان نیز می توان همه ی دندان ها را مرتب کرد و ظاهری زیبا به دندان ها داد .
روش هایی برای درمان ارتودنسی تک دندان وجود دارد که پس از معاینه دندان های شما توسط متخصص دندان پزشک ، روش متناسب با درمان شما برای شما انجام می شود .
در ارتودنسی تک دندان لازم است تا براکت ها و ابزارهای متحرک ، فضای مورد نیاز آن دندانی که کج شده است را با حرکت جزئی سایر دندان ها ایجاد کنند .

ارتودنسی تک دندان چگونه است ؟

ابتدا دندان های شما توسط دندان پزشک متخصص معاینه کامل می شود و سپس از دندان و فک شما عکس برداری می شود تا صلاحیت تک دندان شما تایید شود . زیرا در برخی موارد احتیاج به دقت و حساسیت بیشتری است .
پس از این مراحل درمان شما شروع می شود . روش های درمانی برای این کار وجود دارد مانند :

1. ارتودنسی تک دندان به روش ثابت

در این روش ، ارتودنسی تا پایان درمان روی دندان ها قرار می گیرد و نمی توان آن را جدا کرد . و تنها برداشتن آن به دست متخصص صورت می گیرد .

2. ارتودنسی تک دندان به روش متحرک

پس از معاینه انجام شده توسط دندان پزشک ، اگر بیمار نتواند از روش ثابت استفاده نماید ، این روش توصیه می شود .
این روش به این صورت است که ارتودنسی متحرک پس از قرار گیری در دهان ، می تواند از دهان خارج شود . اما باید توجه داشت که اثر گذاری آن نیاز به گذر مدتی دارد که تعیین آن توسط متخصص دندان پزشک است و باید به آن توجه شود .

3. صاف کردن تک دندان با لیزر

علاوه بر دو روش گفته شده برای ارتودنسی تک دندان ، روش دیگری هم وجود دارد . در این روش متخصص دندان کج را کمی تراش می‌ دهد و آن را صاف می‌ کند . البته توجه کنید که میزان کج بودن دندان باید بسیار کم باشد ..
اما استفاده از این روش توصیه نمی شود و تقریبا تمامی متخصصان زیبایی از روش های اصلی برای ارتودنسی دندان استفاده می کنند .

نتیجه گیری

امروزه ارتودنسی دندان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و شما می توانید از خدمات مربوط به این مسئله به صورت حرفه ای استفاده داشته باشید. هزینه ارتودنسی سوالی است که شاید برای شما هم پیش آمده باشد و ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

ارتودنسی یک کار حرفه ای و تخصصی است و باید توسط متخصصین ارائه شود. مرکز ارتودنسی دندان در خرم آباد بهترین خدمات را به شما بدون مشکل ارائه می دهد و شما قادر به دریافت این خدمات بدون هرگونه مشکل خواهید بود. در صورتی که بخواهید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و یا نیاز به مشاوره رایگان داشته باشید نیز می توانید با متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد در ارتباط باشید و یا با مشاوران ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button