تاثیر ارتودنسی روی گفتار

خمیر دندان ذغالی با ارتودنسی
آیا استفاده از خمیر دندان ذغالی برای درمان ارتودنسی  ایمن است؟
فوریه 24, 2021
دندان عقل و ارتودنسی
دندان عقل و ارتودنسی
مارس 13, 2021
خمیر دندان ذغالی با ارتودنسی
آیا استفاده از خمیر دندان ذغالی برای درمان ارتودنسی  ایمن است؟
فوریه 24, 2021
دندان عقل و ارتودنسی
دندان عقل و ارتودنسی
مارس 13, 2021

تاثیر ارتودنسی روی گفتار

تاثیر ارتودنسی روی گفتار

تاثیر ارتودنسی روی گفتار : با انجام ارتودنسی مشکلات گفتاری شما تا حد زیادی درمان می شود .

برای خیلی از افراد این سوال وجود دارد که آیا ارتودنسی به رفع مشکلات تکلم کمک می کند یا انجام این کار خودش مسبب مشکلات گفتاری می شود. به طور کلی باید بگوییم که ارتودنسی خواه ناخواه تکلم را تحت تاثیر قرار می دهد. در این مقاله قصد داریم تاثیر ارتودنسی را روی تکلم از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

چگونه تکلم در حین انجام ارتودنسی تحت تاثیر قرار می گیرد؟

در ابتدا در نظر بگیرید که ارتودنسی انجام داده اید، در حین دوره درمان با بریس ها و اجزایی دیگری در دهان شما قرار داده می شود که با آن ها احساس راحتی نمی کنید و عادت کردن به این اجزا کمی زمان بر است. در حین تکلم نیز زبان شما به این بریس ها برخورد می کند و مشکلاتی را برای صحبت کردن شما ایجاد می کند. اما لازم نیست نگران این قضیه باشد چون این اثر منفی روی تکلم موقتی است و بعد از برداشت بریس ها تکلم شما به حالت اولیه برمی گردد.

بیشتر بخوانید:  انواع بریس های ارتودنسی

با انجام ارتودنسی فاصله بین دندان ها از بین می رود و تکلم شما خیلی بهتر می شود.

کدام انواع بریس های ارتودنسی بیشتر صحبت کردن شما را تحت تاثیر قرار می دهند؟

معمولا بریس های فلزی و الاینر از نوع شفاف بعد از مدت کوتاهی برای شما عادی می شود و با آن کنار می آیید اما بریس هایی که لینگوال هستند چون خیلی به زبان نزدیک هستند بیشتر گفتار شما را تحت تاثیر قرار می دهند. با استفاده از بریس های لینگوال زمان بیشتری نیاز است تا به آن عادت کنید و بهتر بتوانید صحبت کنید.

بعد از انجام ارتودنسی تکلم با چه تغییراتی مواجه می شود؟

وقتی دندان ها و فک در حالت طبیعی نباشند خواه ناخواه تکلم شما را تحت تاثیر قرار می دهند. وقتی دندان ها کج هستند و فک دارای اندازه نرمال نیست یعنی بزرگتر یا کوچکتر از حد طبیعی است، فضای داخل دهان حالت نرمال ندارد و چرخش زبان با مشکل مواجه می شود و امکان درست ادا کردن کلمات وجود ندارد.

با استفاده از انجام ارتودنسی توسط بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد مشکلات فک و دندان ها تا حدود زیادی درمان می شوند و این مسئله سبب می شود تا شما به خوبی بتوانید صحبت کنید و مشکلات گفتاری شما تا حد زیادی درمان می شود. خیلی اوقات دیده می شود که فاصله بین دندان ها وجود دارد و این فاصله باعث می شود نتوانید برخی کلمات مثل “س” را به خوبی بیان کنید. با انجام ارتودنسی فاصله بین دندان ها از بین می رود و تکلم شما خیلی بهتر می شود.

بیشتر بخوانید:  انواع ارتودنسی که می توانید با توجه به تشخیص دندانپزشک انجام دهید چیست ؟

 

نکاتی که در روز های اولیه بعد از انجام ارتودنسی برای تکلم بهتر باید رعایت کنید

در ابتدا ممکن است کنار آمدن با بریس ها برای شما سخت باشد اما نگران نباشید به زودی به آن عادت می کنید. بهتر است بعد از نصب بریس ها از روی کتاب با صدای بلند بخوانید تا بتوانید کم کم تلفظ کلماتتان را بهبود ببخشید. آواز بخوانید، با اطرافیانتان صحبت کنید تا هم اعتماد به نفس شما بالا برود و هم تلفظ کلماتتان بهبود پیدا کند. اگر حین صحبت زبانتان به بریس ها برخورد می کند و درد را تجربه می کنید بهتر است از موم ارتودنسی تهیه کنید و به بریس ها بزنید تا بهتر بتوانید کلمات را ادا کنید.

بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد | متخصص ارتودنسی خرم آباد | بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد | دکتر ارتودنسی خرم آباد | ارتودنسی خرم آباد | متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button