ارتودنسی خرم آباد

بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد
بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد
مارس 10, 2020
دکتر ارتودنسی خرم آباد
دکتر ارتودنسی خرم آباد
آوریل 10, 2020
بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد
بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد
مارس 10, 2020
دکتر ارتودنسی خرم آباد
دکتر ارتودنسی خرم آباد
آوریل 10, 2020

ارتودنسی خرم آباد

انجام ارتودنسی در خرم آباد در مطب دکتر وحید نوراللهی

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی در خرم آباد ودر سرتاسر جهان  به دلیل کاربردهای درمانی در دندانپزشکی زیبایی شناخته شده و محبوب است.مشکلات ناهنجاریهای فکها را درمان می کند ، دندانهای به هم ریخته را مرتب  می کند و دندان ها را با درمان از جایی که مرتب قرار گرفته اند ، به درستی از ریشه ها یعنی منطقه لثه که باید باشند قرار میدهد.

همچنین بدر مطب دکتر وحید نوراللهی فرد  افرادی که در  جویدن غذا مشکل دارند ، یا بعد از جایگزینی دندان های اصلی با دندان های شیری  برای کودکان قرار داده می شود ، تا دندان کج نشود و ظاهر آنها از نظر زیبایی بهبود یابد و درمان شود.

مشکلات دندان ها و زمان بندی روش ارتودنسی چگونه انجام می شود؟

انواع ارتودنسی دائمی یا ثابت وجود دارد که قابل جابجایی نیستند ، مگر با روشهای پزشکی توسط دندانپزشک در این روش از دستگاهی استفاده می شود که متناسب با فک ها تنظیم می شود  تا بر روی دندان ها قرار بگیرد و بهترین زمان برای معاینه ارتودنسی از سن 7 سالگی تا دوازده سالگی است که هنوزشکل  دندان ها و فک کاملا شکل نگرفته است.

انواع ، مزایا ، مضرات و اقدامات احتیاطی مهم

اگر مشکلی در اندازه کوچک فک در بالا و پایین یا هر دو  یا استفاده از دندان ها حین غذا خوردن وجود داشته باشد ، یا وقتی در تلفظ در کودکان مشکلی مشاهده می کنید ، می توانید به دندانپزشک مراجعه کنید ، که انجام ارتودنسی را برای شما تشخیص می دهد ، اما مشکلاتی وجود دارد که ممکن است در استخوان فک وجود داشته باشد: قبل از نصب بریس های ارتودنسی  ممکن است پزشک به شما بگوید که جراحی فک لازم است که با اشعه ایکس از فک قابل شناسایی است.

بیشتر بخوانید:  مدت زمان صاف شدن دندانها در ارتودنسی چقدر است؟

ارتودنسی چه مزایایی دارد؟

  • درمان بیرون زدگی فک در بالا و پایین یا هر دو
  • ارتودنسی  در کودکان ، مشکلات مربوط به مشکلات گفتار مانند لکنت زبان را برطرف می کند . ارتودنسی عملکرد دندانها و بافتهای لثه را بهبود می بخشد ، و جویدن غذا را راحت تر میکند
  • ارتودنتیکس دندانهای کاشته شده ایمپلنت فک را نیز درمان می کند .
  • درد به هم ریختگی دندان  را کاهش می دهد .
  • از نظر زیبایی ظاهر دندان ها را بهبود می بخشد.
  • به دلیل عدم تجمع مواد غذایی از دهان و لثه در برابر عفونت و پوسیدگی محافظت می شود.

انواع مختلفی از ارتودنسی وجود دارد که مربوط به بهبود ظاهر عمومی و نقایص زیبایی دندان ها است و هر کدام با توجه به نیاز شما توسط پزشک مشخص می شوند.

انواع ارتودنسی عبارتند از: ثابت و متحرک

در ارتودنسی متحرک شما می توانید در هر زمان که می خواهید آن را بگذارید ویا  آن را بردارید و روش استفاده از آن را توسط متخصص ارتودنسی آموزش ببینید جنس این نوع ارتودنسی عموما  فلزی است ولی انواع دیگری از سفید و شفاف آن نیز وجود دارد.

ارتودنسی ثابت  که در امتداد  دندان ها از طول به سطح دندانها متصل می شود که گذاشتن آنها فقط توسط تخصص ارتودنسی انجام می شود و در هر بار نوبت ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی تنظیم می شود. و تا دو سال حداقل قرار داده می شود

انتخاب روش ارتودنسی و مدت زمان درمان توسط متخصص ارتودنسی تعیین می شود زیرا شرایط فک و دندان های هر فرد متفاوت است

بیشتر بخوانید:  ارتودنسی دندان چقدر طول میکشد؟

دکتر وحید نوراللهی فرد متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فکی

دکتر وحید نورالهی فرد متخصص ارتودنسی خرم اباد فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می باشند که ایشان از سال 1394 تا کنون در دانشکده دندانپزشکی شهرستان خرم آباد و در مطب خصوصی خود مشغول فعالیت می باشند و به عنوان بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد شناخته می شوند.

دکتر ارتودنسی خرم اباد  درمان ناهنجاری های در دهان و دندان را انجام می دهد . علاوه بر این از دیگر نتایج این درمان ؛ زیبایی دندان و اصلاح طرح لبخند بیمار می باشد. نوع ناهنجاری های دهان و دندان نیاز به تشخیص دکتر ارتودنسی خرم آباد متخصص در این امر دارد . در این وب سایت به اقدامات زیبایی متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد دکتر وحید نورالهی فرد میپردازیم .

با توجه به موارد بالا ثبات نتایج درمان ارتودنسی یک رابطه دو طرفه بین متخصص ارتودنسی و بیمار است. همانطور که بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد  تمام تمهیدات لازم را جهت حفظ نتایج به کار می برد.

ارتودنسی نامرئی شفاف چیست؟مزایا و معایب آن

منظور از ارتودنسی نامرئی شفاف همان ارتودنسی نامرئی به کمک پلاک های شفاف می باشد. ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی شفاف که به آن اینویزالاین نیز گفته می شود یکی از انواع روش های ارتودنسی بوده و در آن پلاستیک های بی رنگ دستگاه ارتودنسی را می سازند که تمامی بخش های سطح دندان را پوشانده و بیمار می تواند هر زمان که اراده کرد آن ها را برداشته و سپس دوباره سر جای خودش بگذارد.

ارتودنسی نامرئی برای افرادی که به زیبایی ظاهر و لبخندشان توجه زیادی دارند گزینه ای بسیار مناسب می باشد چرا که وجود آن ها در دندان اصلا مشخص نیست. برخی از افراد به دلیل مشخص شدن وجود ارتودنسی در حین حرف زدن، خندیدن و… از انجام آن خودداری می کنند.

درحالی که دندان هایشان نیاز شدیدی به این روش درمانی دارد! با وجود ارتودنسی نامرئی شفاف این مشکل از بین رفته و افراد می توانند بدون هیچ دغدغه ای دندان های خود را ارتودنسی نمایند. این نوع از ارتودنسی دارای مزایا و معایب زیادی است که اکنون به بررسی آن ها می پردازیم.

بیشتر بخوانید:  دندانپزشک زیبایی خوب با مناسب ترین قیمت

مزایای ارتودنسی نامرئی شفاف

  • ظاهر نامرئی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین شاخصه ها و ویژگی هایی که ارتودنسی های نامرئی دارا می باشند غیر قابل مشاهده بودن آن ها است. بنابراین این ارتودنسی برای جوانان و نوجوانان که علاقه ای به مشخص شدن سیم و براکت ها در دندان هایشان ندارند بسیار مناسب می باشد.

  • کوتاه بودن

یکی از ویژگی های مثبت ارتودنسی های نامرئی و شفاف کوتاه بودن طول درمان و گرفتن نتیجه ی زودتر است. برای مثال درمان با ارتودنسی های معمولی و بریس های فلزی 2 الی 4 سال طول می کشد درحالی که ارتودنسی نامرئی اینگونه نبوده و پس از یک سال دندان های فرد صاف و یکدست می شوند.

 

  • احساس راحتی بیشتر

قالب های بکار گرفته شده در ارتودنسی شفاف از جنس پلاستیک های نرمی هستند که همین موضوع سبب می شود فرد بیمار با این قالب ها احساس راحتی بیشتری در مقایسه با بریس های فلزی داشته باشد. همچنین قالب های مورد استفاده در ارتودنسی نامرئی با دندان های فرد بیمار هماهنگ بوده و کاملا اندازه ی آن ها هستند.

  • راحتی در نظافت و بهداشت دندان ها

یکی دیگر از مزایایی که ارتودنسی های نامرئی به همراه دارند متحرک بودن آن ها است به گونه ای که بیمار می تواند هر زمان که اراده کند آن را از روی دندان های خود برداشته و سپس دوباره سر جای خودش قرار دهد. در نظافت نیز می تواند قالب را برداشته، دندان های خود را مسواک زده و دوباره قالب را سر جای خودش بگذارد.

  • خوردن تمامی غذا ها

بیمار می تواند قالب را برداشته و به راحتی غذای مورد علاقه ی خود را میل کند حتی اگر سفت باشد.

معایب ارتودنسی نامرئی شفاف

ارتودنسی های نامرئی علاوه بر مزایای گفته شده معایبی نیز دارند که موارد زیر از جمله ی این معایب می باشند:

  • احساس درد در دندان ها

هنگامی که برای بار اول قالب ها بر روی دندان های فرد بیمار قرار می گیرند ممکن است احساس درد و ناراحتی شدید به وی دست دهد که برای آرام شدن به استفاده از دارو های مسکن نیاز پیدا می کند.

  • هزینه ی زیاد

ارتودنسی نامرئی در مقایسه با سایر روش های ارتودنسی هزینه ی بالایی داشته و متاسفانه برخی از افراد قادر به پرداخت آن نمی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button