دکتر ارتودنسی خرم آباد

ارتودنسی خرم آباد
ارتودنسی خرم آباد
مارس 18, 2020
قیمت ارتودنسی دندان در خرم اباد
قیمت ارتودنسی دندان در خرم اباد
آوریل 21, 2020
ارتودنسی خرم آباد
ارتودنسی خرم آباد
مارس 18, 2020
قیمت ارتودنسی دندان در خرم اباد
قیمت ارتودنسی دندان در خرم اباد
آوریل 21, 2020

دکتر ارتودنسی خرم آباد

دکتر ارتودنسی خرم آباد

ارتودنسی به عنوان یکی از زمینه های دندانپزشکی تعریف شده است که به مطالعه و درمان و طریقه قرار گیری نامناسب  دندانهای فوقانی با پایین و نتیجه نقص در منظم بودن دندانها و عدم تناسب بین فک فوقانی و تحتانی ، و … به دلایل زیبایی شناختی یا درمانی و … می پردازد.و در مطب دکتر وحید نوراللهی فرد بهترین دکتر ارتودنسی خرم آباد با تجربه های موفق بسیار انجام می شود.

  • از دلایل نصب ارتودنسی مشکل در جویدن غذا ، به دلیل عدم تطابق دندانهای بالا و تحتانی. غذا بین دندان ها گیر می کند و که ممکن است احتمال پوسیدگی دندان را افزایش دهد. وجود دندان های کج ،مانع از  روند جویدن به خوبی میشود ، که بر معده نیز تأثیر منفی می گذارد.
  • یا  بروز مشکلات و اختلالات تنفسی را در نتیجه باز ماندن دهان در خواب است. مشکل در خواب ، مانند تنفس عصبی که باعث اختلال در راه تنفس می شود.
  • مشکلات گفتاری به دلیل وجود دندانهای شلوغ ، که بر حرکت زبان بین دندان ها تأثیر می گذارد.

برای تشخیص و درمان در مرحله اول به پزشک متخصص ارتودنسی  مراجعه می شود تا قبل از نصب ارتودنسی ، از انجام هرگونه معاینه لازم اطمینان حاصل شود که دهان عاری از هرگونه مشکلات از نظر پوسیدگی دندان باشد.

بیشتر بخوانید:  انواع روش های ارتودنسی

اثرات مثبت ارتودنسی

  • ارتودنسی توسط دکتر ارتودنسی خرم آباد  به هم ریختگی  دندان ها را درست می کند و آن ها را مرتب میکند، علاوه بر این ، علت اصلی این فاصله کم یا زیاد دندان ها با هم را برطرف میکند و هماهنگی بین چهره و دندان ها ولب بیمار تنظیم می کند.
  • توانایی جویدن و صحبت کردن را بهبود بخشید.
  • حمایت روانشناختی ، اعتماد به نفس بیمار به لبخند و ظاهر او افزایش می یابد.
  • کاهش آسیب های دندانی به دلیل مال اکلوژن. جلوگیری از پوسیدگی ، بیماری لثه و سهولت در تمیز کردن آنها بعد از صمرتب کردن آنها.

اثرات منفی ارتودنسی

اثرات منفی ارتودنسی را می توان به شرح زیر تقسیم کرد : درد و ناراحتی بسیار کم  بعد از هر قرار ملاقات با دکتر

واکنش ناشی از استفاده از ارتودنسی در افراد مختلف متفاوت است و به نوع درمان ارتودنسی مورد استفاده و آستانه درد فرد بستگی دارد و شایان ذکر است که می توان از مسکن های بدون نسخه برای کاهش درد و احساس فشار دندان از ارتودنسی استفاده کرد.

با تمیز کردن دندان ها و با با چک کردن دوره ای با دندانپزشک و با مسواک زدن دندان ها می توان خطر مشکلات پوسیدگی بیشتر در حین ارتودنسی  را کاهش داد.

 

روش نصب ارتودنسی

نصب ارتودنسی با قرار دادن چسب مخصوص دندانپزشکی بر روی سطح دندان از طرف پزشک متخصص ارتودنسی  و سپس نصب استنت بر روی این ماده و نصب آن با فشار مناسب به منظور اطمینان از ایجاد تغییر مناسب در شکل دندان است و سپس این استنت ها را با سیم های فلزی متصل می کنید.

بیشتر بخوانید:  ارتودنسی دیمون
نکاتی در هنگام غذا خوردن بعد از نصب ارتودنسی

در صورت بروز زخم در دهان به پزشک متخصص مراجعه کنید.

حتما غذا را به آرامی جویده و همینطور مواد غذایی را به قطعات کوچک خرد کنید تا راحت تر غذا بخورید وبجوید.

از خوردن غذاهای سرد مانند بستنی و ماست خودداری کنید.

مراقب خوردن غذاهای نرم باشید و از خوردن غذاهای سخت بخصوص در اولین دوره نصب ارتودنسی خودداری کنید. ا

از خوردن غذاهای چسبنده مانند آدامس  و از خوردن آجیل خودداری کنید.

دکتر وحید نوراللهی فرد متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فکی

دکتر وحید نورالهی فرد متخصص ارتودنسی خرم اباد فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی در سال 1384 از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می باشند که ایشان از سال 1394 تا کنون در دانشکده دندانپزشکی شهرستان خرم آباد و در مطب خصوصی خود مشغول فعالیت می باشند و به عنوان بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد شناخته می شوند.

دکتر ارتودنسی خرم اباد  درمان ناهنجاری های در دهان و دندان را انجام می دهد . علاوه بر این از دیگر نتایج این درمان ؛ زیبایی دندان و اصلاح طرح لبخند بیمار می باشد. نوع ناهنجاری های دهان و دندان نیاز به تشخیص دکتر ارتودنسی خرم آباد متخصص در این امر دارد . در این وب سایت به اقدامات زیبایی متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد دکتر وحید نورالهی فرد میپردازیم .

با توجه به موارد بالا ثبات نتایج درمان ارتودنسی یک رابطه دو طرفه بین متخصص ارتودنسی و بیمار است. همانطور که بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد  تمام تمهیدات لازم را جهت حفظ نتایج به کار می برد.

بیشتر بخوانید:   ارتودنسی تک فک یعنی چه ؟

سن مناسب ارتودنسی

بهترین سن برای اولین مراجعه به متخصص ارتودنسی جهت معاینه کودکان ۷ سالگی است.

بیماران مبتلا به مشکلات ارتودنسی می توانند از درمان در تقریبا هر سنی بهره مند شوند. زمان ایده آل برای انجام ارتودنسی بین سنین ۱۰ و ۱۴ سال است، در این سن فک و دندان ها هنوز در حال رشد هستند به همین دلیل درمان ساده تر و سریع تر است ، یکی از مزایای ارتودنسی در سن پایین عدم نیاز به جراحی می باشد که در سنسن بالاتر احتمالا نیاز خواهد بود.

با این وجود، درمان ارتودنسی تنها برای بچه ها نیست و بزرگسالان نیز می توانند درمان ارتودنسی را به منظور اصلاح مشکلات جزئی تا شدید دندان و فک برای بهبود لبخند شروع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button