انواع بریس های ارتودنسی

اپن بایت
اپن بایت از مشکلات دندانپزشکی ، علل و راه حل درمان آن
نوامبر 6, 2020
مینی اسکرو در ارتودنسی
مینی اسکرو در ارتودنسی چیست؟
نوامبر 17, 2020
اپن بایت
اپن بایت از مشکلات دندانپزشکی ، علل و راه حل درمان آن
نوامبر 6, 2020
مینی اسکرو در ارتودنسی
مینی اسکرو در ارتودنسی چیست؟
نوامبر 17, 2020

انواع بریس های ارتودنسی

انواع بریس های ارتودنسی

 

انواع بریس های ارتودنسی روشی برای صاف کردن یا حرکت دادن دندان ها است که برای بهبود شکل و ظاهر آنها استفاده می شود. بریس ها با ایجاد فشار بر روی دندان ها باعث می شوند تا  به آرامی در مسیر درست حرکت کنند. با وارد آمدن فشار، استخوان فک تغییر می کند و باعث می شود دندان ها و ریشه های آنها نیز حرکت کنند.

 

 

انواع بریس های ارتودنسی شامل چهار نوع اصلی است  که شامل موارد زیر می باشد:

 

بریس های ارتودنسی ثابت (Fixed braces)

بریس ثابت به بریس هایی گفته می شود که شامل براکت و نوارهایی هستند و در طول دوره درمان به دندان های شما می چسبند. یک سیم انعطاف پذیر به همه براکت ها متصل می شود. شما نمی توانید این نوع بریس را بیرون بیاورید، بنابراین به آن بریس “ثابت” می گویند. مدت زمان درمان با این نوع بریس های ارتودنسی معمولاً بین 12 تا 24 ماه طول می کشد اما اگر مشکل شدید باشد ممکن است بیشتر طول بکشد. بریس های ثابت همچنین ممکن است در داخل دندان ها قرار بگیرند به این نوع بریس ها “لینگوال” گفته می شود. تنظیم این نوع بریس های ارتودنسی دشوار است.

بیشتر بخوانید:  نکات و توصیه ها

 

بریس های ارتودنسی عملکردی ( Functional braces)

بریس های عملکردی معمولاً قابل جابجایی هستند و برای کمک به بهبود جویدن در کودکان در حال رشد استفاده می شود. زمان بندی در این نوع بریس های ارتودنسی مهم است. بهترین زمان معمولاً وقتی است که آخرین دندان بزرگسالی جایگزین دندانهای شیری می شود. بریس ها معمولاً حدوداً نه ماه پوشیده می شوند. بعد از این، از بریس های ثابت برای پایان دادن به درمان ناهنجاری دندان ها استفاده می شود.

 

بریس های ارتودنسی شفاف تراز کننده دندان (Clear aligner braces)

تراز کننده های دندان مجموعه ای از بریس های ارتودنسی هستند که به شکل پلاستیکی شفاف مخصوص دندان های هر بیمار ساخته می شوند. دندان ها با این بریس حرکت می کنند زیرا پلاستیک کشیده می شود تا روی دندان ها قرار بگیرد و پس از بازگشت به شکل اول، دندان ها به موقعیت اصلی خود برمی‌گردند. درمان موفقیت آمیز به برنامه ریزی و نظارت دقیق بستگی دارد. بریس تراز کننده دندان باید 20 تا 22 ساعت در روز پوشیده شود. این نوع بریس ها می توانند به راحتی برای خوردن، آشامیدن، مسواک زدن و تمیز کردن از دندان های شما خارج شوند.

 

بریس های ارتودنسی متحرک (Removable braces)

برای درمان برخی مشکلات ساده و ناچیز دندانی از بریس متحرک استفاده می شود. یک بریس متحرک مانند صفحه یا قالبی است که می توان برای تمیز کردن آن را از دندان خارج کرد. سیمها و فنرهای ظریف به هم متصل شده است و با فشار ملایم دندانها را حرکت می دهد. بریس های متحرک معمولاً فقط برای مدت کوتاهی پوشیده می شوند. این نوع درمان در حال حاضر به مراتب کمتر استفاده می شود، اما ممکن است همچنان بهترین روش برای نیازهای شما باشد. به همین دلیل مهم است که همیشه قبل از درمان با دندانپزشک خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید:  ارتودنسی دیمون

 

براکت های بریس های ارتودنسی از چه ساخته شده اند؟

اکثر براکت ها از فولاد ضد زنگ بسیار مرغوب ساخته شده اند. بعضی از آنها ممکن است از ماده ای سرامیکی ساخته شده باشد که با رنگ دندان شما مطابقت داشته و باعث می شود کمتر به چشم بیایند. سیمهای اتصال براکت ها از آلیاژهای مختلف فلزی طوری ساخته شده اند تا بتوانند فشار ملایمی را تحمل کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای دریافت نوبت با مطب بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد دکتر وحید نورالهی فرذ تماس حاصل نمایید .

بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد | متخصص ارتودنسی خرم آباد | بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد | دکتر ارتودنسی خرم آباد | ارتودنسی خرم آباد | متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button