پیشگیری از کج شدن دندان ها

ارتودنسی تک فک
ارتودنسی یک فک 
آگوست 25, 2021
ارتودنسی و از دست دادن زودرس دندان شیری
ارتودنسی و از دست دادن زودرس دندان شیری
سپتامبر 11, 2021
ارتودنسی تک فک
ارتودنسی یک فک 
آگوست 25, 2021
ارتودنسی و از دست دادن زودرس دندان شیری
ارتودنسی و از دست دادن زودرس دندان شیری
سپتامبر 11, 2021

پیشگیری از کج شدن دندان ها

چندین حقیقت در مورد پیشگیری از کج شدن دندان ها

دندان های کج و نامرتب مشکلی بسیار شایع هستند و بسیاری از ما در سال های جوانی با این مشکل برخورد کرده ایم. دلایل زیادی وجود دارد که بخواهید از کج شدن دندان ها پیشگیری  کنید و غیر از اینکه فقط به دنبال زیبایی دندان ها باشید .

با اطمینان از صاف  بودن دندان ها ، می توانید اعتماد به  نفس خود را بالا ببرید و از  بیماری های لثه و پوسیدگی ها  جلوگیری کرده و صحبت کردن واضح تر را آسان کنید.
بسیاری از کسانی که در دوران کودکی دندان های کج داشتند ، نمی خواهند فرزندان خودشان نیز همان سختی هایی را متحمل شوند که آنها متحمل شده اند. اگر می خواهید بدانید که چگونه می توانید به رشد صحیح دندان های فرزندان خود کمک کنید ، این لیست برای شما مناسب است.

از مکیدن انگشت شست توسط کودک خود پیشگیری  کنید

یکی از راه های کلیدی برای پیشگیری  از کج شدن دندان ها این است که اطمینان حاصل شود فشار زیادی روی لثه ها وارد نمی شود. مکیدن انگشت شست ، پستانک ، تغذیه با بطری در سنین پایین و حتی فشار دادن زبان می تواند به دندان ها و رشد فک آسیب برساند و باعث بهم ریختگی آنها شود.
فرزند شما باید از این  عادات مضر ست بکشد و با با اعمال عادات صحیح دهانی ، خطر کج شدن دندان ها  را کاهش  دهید و به آرامی به دندان ها و فک  کمک می کنید تا آنطور که باید رشد کنند.

بیشتر بخوانید:  چند ساعت بعد از ارتودنسی غذا بخوریم؟

 

ترویج بهداشت دهان و دندان

یکی دیگر از دلایل کج شدن دندان ها رعایت نکردن بهداشت دندان است. اگر فرزند شما از بیماری لثه رنج می برد ، باکتری ها و پوسیدگی ناشی از آن می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در دندان های بزرگسال خفته شود. اگر دندان ها و لثه های شما سالم هستند ، احتمال رشد آنها به همان شکلی که باید باشد بیشتر است
شما باید بهداشت صحیح دندان را در سنین پایین به فرزندان خود آموزش دهید این بدان معناست که مطمئن شوید دندان هایشان را در حالی که در حال رشد است  مسواک می زنند . این امر باعث می شود فرزند شما وارد یک روال سالم شود و پایه ای مناسب برای سلامت دهان و دندان بزرگ در آینده ایجاد شود.

جلوگیری از کم شدن دندان ها

اگر فرزند شما یکی از دندان های دائمی خود را در سنین پایین از دست بدهد ، می تواند بر سلامت دهان و دندان او در سال های بعدی تأثیر بسزایی بگذارد.  مهم نیست که دلیل از دست رفتن دندان چیست ، به هر حال باید به متخصص ارتودنسی خرم آباد برای جای خالی دندان فکری بکنید .و به متخصص ارتودنسی در سنین پایین مراجعه کنید.

 

سابقه خانوادگی خود را بشناسید

گاهی اوقات دلایل ژنتیکی وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد دندان های کج شود. اگر دندان های خود شما کج است  ، این احتمال وجود دارد که با انتقال برخی ژن ها دندان های فرزندانتان نیز کج باشند حتی اگر آنها  عادات دهانی سالم را رعایت کنند .

بیشتر بخوانید:  مشکلات بعد از ارتودنسی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button