بهترین سن مناسب ارتودنسی

کلینیک دندانپزشکی خرم آباد
کلینیک دندانپزشکی خرم آباد
اکتبر 3, 2020
اپن بایت
اپن بایت از مشکلات دندانپزشکی ، علل و راه حل درمان آن
نوامبر 6, 2020
کلینیک دندانپزشکی خرم آباد
کلینیک دندانپزشکی خرم آباد
اکتبر 3, 2020
اپن بایت
اپن بایت از مشکلات دندانپزشکی ، علل و راه حل درمان آن
نوامبر 6, 2020

بهترین سن مناسب ارتودنسی

بهترین سن مناسب ارتودنسی  و اینکه چه زمانی  باید کودک را برای اولین مراجعه ارتودنسی برد ؟

بهترین سن مناسب ارتودنسی برای یک  یک والدین ، ​​ممکن است به یاد بیاورید که قبل از نوجوانی با ارتودنتیست ملاقات نکرده اید ، با این حال دندان های کودکان بهتر به درمان ارتودنسی جواب میدهد.

بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد دکتر وحید نوالهی پیشنهاد  معاینه کودک قبل از 10 سالگی را میدهند  .

 

چه بازه زمانی مناسب است ؟

اکثر متخصصان ارتودنسی و متخصص ارتودنسی خرم آباد  بر این باورند  که دیدن کودک بین 7 تا 10 سال ایده آل است. از نظر برخی والدین ، ​​ممکن است یک کار غیرممکن به نظر برسد که دندان های کودک هنوز کامل نیستند و ترکیبی از دندان های شیری دائمی اند  ولی  به طور دقیق تشخیص می دهد که آیا کودکان اکنون به درمان ارتودنسی نیاز دارند یا در آینده.

اما دندان ها و فک کودک می تواند تمام اطلاعاتی برای احتمال بروز هر گونه مشکل در بزرگسالی به متخصص ارتودنسی باتجربه ارائه می دهد.

اما نگران نباشید – اگر فرزند شما بیش از 10 سال دارد ، هرگز برای اولین مشاوره ارتودنسی او خیلی دیر نیست. به یاد داشته باشید ما در بزرگسالی هم امکان درمان ارتودنسی داریم.

بیشتر بخوانید:  اپن بایت از مشکلات دندانپزشکی ، علل و راه حل درمان آن

 

امکان گزینه درمانی راحت تر و هزینه کمتر در سنین پاین تر در  بهترین سن مناسب ارتودنسی

 

برخی از مشکلات در سنین پایین با سهولت بیشتری قابل درمان هستند. بسیاری از مشکلات ناشی از فک کوچک است. فک کودکان از بدو تولد رشد می کند. هنگام تولد ، فک تقریباً 50٪ از اندازه بزرگسالان است و در شش سالگی تقریباً 80٪ از اندازه بزرگسالان است. در طول سالهای نوجوانی ، استخوان فک سفت شده و رشد آن متوقف می شود.

در اولین مشاوره ، متخصص ارتودنسی رشد و نمو فک فرزند شما را بررسی می کند . در صورت لزوم ، فرصتی برای گشاد شدن فک کودک قبل از اینکه کام او به هم بخورد ، وجود دارد. هنگامی که کودک بزرگتر شد و رشد فک به پایان رسید ، باز شدن فک بسیار سخت تر  است.

 

امکان درمان با  گزینه های دیگر ارتودنسی به غیر از ارتودنسی با سیم فلزی

در صورت مشاهده زود هنگام ، برخی از مشکلات ارتودنسی را می توان با دستگاه ارتودنسی متحرک بهبود بخشید . در سنین 8 تا 10 سالگی ، قبل از افتادن  دندان های آسیاب  کودک ، می توان از یک ارتودنسی متحرک به عنوان بخشی از درمان دو فاز استفاده کرد. صفحه می تواند به تراز شدن فک ها کمک کرده و به شما کمک کند تا تمام دندان های دائمی موجود در سرجای خود قرار گیرند.

بهترین سن مناسب ارتودنسی

اطلاع از سایر مشکلات کودک بهترین سن مناسب ارتودنسی

اگر کودکی با مشکلات خواب ، تنفس ، بلع و عفونت گوش روبرو است ، قرار ملاقات با ارتودنسی می تواند اطلاعات بیشتری به شما بدهد ، ممکن است یک متخصص ارتودنسی بتواند تشخیص دهد که آیا مشکلات سلامتی کودک شما به دندان ها ، زبان ، فک یا مجاری تنفسی مربوط می شود. این اطلاعات اضافی ممکن است به شما کمک کند در مورد بهترین دوره درمانی که ممکن است در همکاری با سایر متخصصان بهداشت برای بهبود وضعیت و رفاه کودک شما باشد تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید:  آیا ارتودنسی برمیگردد؟

شماره 6: مشکلات اجتماعی

به عنوان پدر و مادر ، ما اغلب فکر نمی کنیم فرزندان خردسال ما سالها از نگرانی در مورد شکل ظاهری خود گذشته اند. ما به دوران کودکی خود می اندیشیم و فکر می کنیم زمانی که به نحوه نگاه و نظر دیگران درباره ظاهر خود فکر کنیم ، نوجوان بوده ایم. با این حال ، شرایط  تغییر کرده است. به نظر می رسد کودکان  از مشکلات (واقعی یا احساس  شده) آگاهی بیشتری دارند. درمان زود هنگام برخی از مشکلات فک و دندان های کج می تواند اعتماد به نفس و رشد اجتماعی کودک را بهبود بخشد.   .

پرسش و پاسخ در اولین مشاوره ارتودنسی بهترین سن مناسب ارتودنسی

اولین قرار ملاقات ارتودنسی  با بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد فرصتی عالی برای سوالات والدین و فرزندان است. حتی اگر کودک شما برای چند سال به هیچ درمان ارتودنسی احتیاج ندارد ، می توانید از این فرصت استفاده کرده و هر سوالی دارید بپرسید.

بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد | متخصص ارتودنسی خرم آباد | بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد | دکتر ارتودنسی خرم آباد | ارتودنسی خرم آباد | متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button