ارتودنسی متحرک چیست ?

ارتودنسی لینگوال
ارتودنسی لینگوال
جولای 9, 2020
ارتودنسی دیمون
ارتودنسی دیمون
آگوست 15, 2020
ارتودنسی لینگوال
ارتودنسی لینگوال
جولای 9, 2020
ارتودنسی دیمون
ارتودنسی دیمون
آگوست 15, 2020

ارتودنسی متحرک چیست؟ 

ارتودنسی متحرک از جمله روش‌های درمان دندان و مرتب‌سازی آن است که در آن افراد می‌توانند به راحتی دستگاه ارتودنسی قرار گرفته در داخل دهان را جابه‌جا کرده و یا در بیاورند.

سیستم به کار رفته در این سبک از ارتودنسی طوری طراحی شده که به دندان‌ها چسبیده نمی‌شود و امکان جابه‌جایی برای آن وجود دارد و متناسب با سایز و اندازه‌ی دهان و دندان ساخته می‌شود.

به کارگیری این روش برای زیبایی دهان و دندان، کاملا بستگی به پزشک معالج افراد دارد و انجام آن ممکن است تاثیر لازم را بر تمامی افراد نگذاشته و نتیجه‌ی مورد انتظار را به همراه نداشته باشد.

ارتودنسی متحرک در دو سبک مختلف قرار می‌گیرد. در سبک اول، دستگاه ارتودنسی طوری طراحی می‌شود که امکان انجام حرکت‌های ساده‌ی دندان‌ها برای افراد وجود داشته باشد.

در روش دیگر نیز، دستگاه را به شکلی طراحی می‌کنند تا فرد امکان حرکت دادن فک بالا و پایین را در هنگام استفاده از سیستم ارتودنسی داشته باشد.

ویژگی‌ها و مزایای آن

استفاده از این سبک ارتودنسی مانند گذشته طرفدار ندارد و کمتر از قبل انجام می‌شود. این نوع از ارتودنسی، مزایا و امکانات زیادی را برای افراد به همراه دارد.

از جمله‌ی این مزایا می‌توان به امکان خارج کردن سیستم ارتودنسی از دهان برای پاکسازی دهان و دندان از ذرات مختلف غذا اشاره کرد و یا در هنگام بروز دردهای آزار دهنده در دهان و بین دندان‌ها اشاره کرد.

در این نوع از سیستم ارتودنسی از براکت استفاده نشده و تنها سیم‌های باریکی به کار برده می‌شود. همچنین باید اشاره کرد که، هزینه‌ی انجام ارتودنسی متحرک نسبت به دیگر روش‌های ارتودنسی، به صرفه‌تر و کمتر می‌باشد.

بیشتر بخوانید:  ارتودنسی نامرئی

لازم به ذکر است که، به کارگیری این روش درمانی، تاثیر لازم را بر تمام مشکلات و ناهنجاری‌های موجود برای دندان‌ها را نداشته و استفاده از آن تنها به تشخیص پزشک معالج وابسته است.

به بیان دیگر، به کارگیری ارتودنسی متحرک برای رفع ناهمسانی‌های ساده‌ی دندان‌ها کارساز و تاثیرگذار است.

ارتودنسی متحرک امکان تحرک‌های ساده‌ی دندان را برای افراد فراهم می‌سازد.

بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد | متخصص ارتودنسی خرم آباد | بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد | دکتر ارتودنسی خرم آباد | ارتودنسی خرم آباد | متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button