تجربیات و نتایج ارتودنسی: بیماران به چه نتایجی رسیدند

مدت زمان صاف شدن دندانها در ارتودنسی چقدر است
باورهای غلط ارتودنسی
ژوئن 25, 2022
ماندگاری درمان ارتونسی
ماندگاری درمان ارتونسی
آگوست 1, 2022
مدت زمان صاف شدن دندانها در ارتودنسی چقدر است
باورهای غلط ارتودنسی
ژوئن 25, 2022
ماندگاری درمان ارتونسی
ماندگاری درمان ارتونسی
آگوست 1, 2022

تجربیات و نتایج ارتودنسی: بیماران به چه نتایجی رسیدند

تجربیات و نتایج ارتودنسی : انتظارات بیماران از درمان ارتودنسی چیست

تجربیات و نتایج ارتودنسی:  : آنچه بیماران انتظار دارند در طول درمان اتفاق بیفتد یا از درمان سود ببرند، ممکن است بر عوامل بعدی مانند نتیجه درمان، رضایت بیمار، همکاری و همچنین تبعیت بیمار از پزشک تأثیر بگذارد. هدف از این بررسی سیستماتیک، ارزیابی نقش انتظارات بیماران از درمان ارتودنسی است.

از منظر مثبت، انتظار از نتایج درمان به عنوان یک کاتالیزور برای بهبود روند موفقیت درمان در نظر گرفته می شود.

 

به عنوان مثال، شواهدی از انتظارات وجود دارد که نتایج مثبتی را در بیمارانی که مداخلات را می پذیرند، ایجاد می کند.

درمان ارتودنسی نوعی مراقبت است که اغلب شامل بزرگسالان جوان یا خردسالان می‌شود، نسبت به سایر درمان‌ها به رعایت طولانی‌مدت بیشتری نیاز دارد و بیمار اغلب در تصمیم‌گیری دخالت دارد (والدین، سرپرستان). مطالعات قبلی نشان داده اند که انتظارات بیمار/والد از درمان های ارتودنسی، داشتن ظاهر بهتر صورت یا دندان، سلامت دندان و عملکرد دهان است .

بهبود “روابط اجتماعی”، جذابیت و اعتماد به نفس روانی نیز از مزایای درک شده از درمان ارتودنسی است . با این حال، نوع دیگری از انتظارات مربوط به فرآیند درمان و تجربه به خودی خود وجود دارد.

به عنوان مثال، اگر بیماران/والدین درک روشنی از مدت زمان درمان، امکان درآوردن دندان ها، درد و ناراحتی احتمالی در غذا خوردن، صحبت کردن و تمیز کردن دندان ها نداشته باشند، دستیابی به نتایج رضایت بخشی درمان چالش برانگیزتر از افرادی است که به اندازه کافی داشته اند. آمادگی ذهنی قبل از درمان .

بیشتر بخوانید:  ایا ارتودنسی نیاز به کشیدن دندان دارد؟

به نظر می رسد که مطالعات مربوط به ارزیابی کیفیت مراقبت های بهداشتی بدیهی است که برآورده شدن انتظارات رضایت بیماران را تضمین می کند. با این حال، شواهد فعلی برای انتظارات بیماران هنوز بسیار مشکوک است، که به تحقیقات نظری و تجربی بسیار بیشتری نیاز دارد.

تا به حال، ما هنوز نمی دانیم که آیا آگاهی از انتظارات بیمار قبل از درمان و اصلاح ادراکات غیر واقعی می تواند کیفیت مراقبت های بهداشتی را افزایش دهد و رضایت از نتایج نهایی درمان را بهبود بخشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره توصیه به مراجعه نزد متخصص ارتودنسی خرم آباد ، می گردد.

نتیجه گیری

در نهایت سیزده مطالعه برای تجزیه و تحلیل گنجانده شد. در مطالعات مربوط به فواید درمان، ظاهر دندان و بهبود عملکرد انتظار بیشتری بود.

به نظر می رسد که ارتودنسی پرسشنامه های استاندارد مختلفی را اتخاذ کرده است. با این حال، بسیاری از آنها در کیفیت روش شناسی و تجزیه و تحلیل نتایج ضعیف هستند، که از ترکیب شواهد کافی برای کمک به شناسایی عوامل مؤثر بر انتظارات بیمار جلوگیری می کند. شواهدی مبنی بر “انتظارات” موثر بر نتایج درمان در تحقیقات فعلی یافت نشده است.

با افزایش تمرکز بر ارائه مراقبت “بیمار محور”، تحقیقات فعلی به طور فزاینده ای بر روی بررسی تأثیرات عوامل روانی اجتماعی در نتایج درمان بالینی تنظیم شده است. همانطور که اغلب گزارش شده است، “آنچه بیماران فکر می کنند اتفاق خواهد افتاد می تواند بر آنچه در طول دوره بالینی اتفاق می افتد تاثیر بگذارد.

انتظارات، به عنوان یکی از عوامل روانشناختی مهم، اغلب بر ارزیابی بیمار از کیفیت درمان یا رضایت نهایی از نتیجه درمان تأثیر می گذارد. این موضوع در درمان‌های طولانی‌مدت که زیبایی‌شناسی جزء مهمی از نتیجه درمان است، بیشتر مرتبط است.

بیشتر بخوانید:  ارتودنسی چیست؟

یک فرضیه این است که بیماران اثربخشی درمان را از طریق مقایسه انتظارات خود با تجربیات واقعی درک می کنند.

شکاف بین انتظارات و واقعیت احتمالاً می تواند بر همکاری در رژیم های درمانی تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، انتظارات برآورده نشده می تواند به نارضایتی کمک کند، که به احتمال زیاد منجر به عدم مراقبت ها در ادامه درمان شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button