10 نکته برای کمک به شما در طول هفته اول درمان ارتودنسی

ارتودنسی تک فک
درمان ارتودنسی تک فک
آوریل 18, 2022
مدت زمان صاف شدن دندانها در ارتودنسی چقدر است
باورهای غلط ارتودنسی
ژوئن 25, 2022
ارتودنسی تک فک
درمان ارتودنسی تک فک
آوریل 18, 2022
مدت زمان صاف شدن دندانها در ارتودنسی چقدر است
باورهای غلط ارتودنسی
ژوئن 25, 2022

10 نکته برای کمک به شما در طول هفته اول درمان ارتودنسی

هفته اول درمان ارتودنسی چرا اهمیت دارد ؟

گذاشتن ارتودنسی یک موقعیت مهم است! این بدان معناست که شما انتظار دندان های صاف، سالم و لبخندی خارق العاده خواهید داشت. و در عین حال می خواهید به شرایط جدید خود عادت کنید زیرا بعد از یک هفته حتی به سختی آن را احساس خواهید کرد، اولین هفته استفاده از بریس ها می تواند کمی دلهره آور به نظر برسد. برای کمک به شما در عبور از این دوره ،  برخی از نکات مربوط که برای بیماران ارتودنسی کارآمد است را به اشتراک می گذاریم.

خوب، حالا به سراغ چیزهای خوب برویم. در اینجا بهترین نکات برای کمک به پرواز در هفته اول بریس ها وجود دارد:

1. یک مسکن بدون نسخه درست قبل از اولین قرار ملاقات خود مصرف کنید.

اگرچه شما هرگز نباید در هفته اول یا در هر مرحله از درمان خود درد شدید براکت ها را احساس کنید، دندان های شما یک یا دو ساعت پس از گذاشتن بریس کمی حساس و دردناک می شوند.  این فقط به این معنی است که بریس های شما برای جابجایی دندان ها در جای خود عمل می کنند. ناراحتی اولیه کمتر از یک هفته طول می کشد و پس از تنظیم، تنها یک یا دو روز طول می کشد.

بیشتر بخوانید:  ارتودنسی خرم آباد

2. از غذاهای نرم و نوشیدنی های سرد استفاده کنید.

آیا نمی دانید در هفته اول با بریس چه بخورید ؟ غذاهای نرم و همچنین غذاها و نوشیدنی های سرد برای دندان ها مناسب هستند .

بعد از آن می توانید هر آنچه را که دوست دارید بخورید، به شرطی که از  غذاهای واقعا سفت، جویدنی یا چسبنده نخورید زیرا می توانند به دستگاه ارتودنسی شما آسیب بزنند.

3. موم ارتودنسی استفاده کنید

موم تسکین ارتودنسی که گاهی اوقات موم بریس نامیده می شود، می تواند کمک بزرگی در هفته اول درمان بریس شما باشد.

اگر موم ارتودنسی در دسترستان نیست ، می توانید از آدامس بدون قند نیز استفاده کنید. چند بار آن را بجوید تا نرم شود و همان فرآیندی را که برای موم بریس انجام می دهید طی کنید.

4. با آب نمک بشویید.

با حل کردن ½ قاشق چای خوری نمک در یک لیوان آب گرم، با آب نمک دهان خود را بشویید . محلول را در دهان خود غرغره کنید، بگذارید روی هر ناحیه تحریک شده یا دردناک بماند و سپس آن را تف کنید. در صورت نیاز می توانید چند بار در روز با آب نمک بشویید.

5. بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید (از مسواک نرم استفاده کنید).

سیم‌ها و براکت‌ها غذا و پلاک را به دام می‌اندازند. برای جلوگیری از پوسیدگی و بیماری لثه، بهتر است دندان های خود را بیشتر از روزهای قبل از درمان با بریس مسواک بزنید.

6. یک کیت ارتودنسی کوچک در کیفتان داشته باشید و زمانی که خارج از منزل هستید آن را با خود ببرید.

کیت خود را همراه خود به مدرسه، محل کار و فعالیت ها بیاورید. به این ترتیب، شما همیشه آنچه را که نیاز دارید، در هر زمان دارید. شما می‌توانید بعد از غذا مسواک بزنید، مطمئن شوید که تکه‌ای غذا در بریس‌هایتان در مکان‌های عمومی گیر نکرده و از ناراحتی جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:  اجزای دستگاه ثابت ارتودنسی

7.آدامس بدون قند بجوید :

آدامس بدون قند چسبندگی کمتری دارد و معمولا در بریس شما گیر نمی کند. علاوه بر این، مانند انواع قندی، باکتری های موجود در دهان را تغذیه نمی کند، و بنابراین، خطر پوسیدگی دندان را افزایش نمی دهد. در واقع، جویدن آدامس بدون قند بعد از غذا خوردن، بزاق را تحریک می کند و به شستن باکتری ها و ذرات غذای بیشتری کمک می کند و در واقع بروز حفره ها را کاهش می دهد.

هفته اول درمان بریس شما چالش برانگیزترین هفته است. زبان، گونه‌ها و لب‌های شما ناگهان با براکت‌ها و سیم‌ها درگیر می شوند ، دندان‌هایتان ممکن است حساس شوند و باید یاد بگیرید که چگونه با استفاده از تکنیک‌های جدید نخ دندان بکشید و مسواک بزنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره مراجعه متخصص ارتودنسی خرم آباد ، توصیه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button