دستگاه فانکشنال ارتودنسی و انواع ان

بریس های هاولی
بریس های هاولی و آشنایی با این روش ارتودنسی
ژانویه 21, 2021
مسواک و نخ دندان مخصوص ارتودنسی
مسواک و نخ دندان مخصوص ارتودنسی
فوریه 3, 2021
بریس های هاولی
بریس های هاولی و آشنایی با این روش ارتودنسی
ژانویه 21, 2021
مسواک و نخ دندان مخصوص ارتودنسی
مسواک و نخ دندان مخصوص ارتودنسی
فوریه 3, 2021

دستگاه فانکشنال ارتودنسی و انواع ان

انواع دستگاه فانکشنال ارتودنسی و آشنایی با آن 

دستگاه فانکشنال ارتودنسی دارای انواع مختلفی است که با توجه به نوع دندان ها و مشکلات فکی بیمار، پزشک یکی از آنها را مورد استفاده قرار می دهد.

در علم دندان پزشکی دستگاه های زیادی برای رفع مشکلات دندان ها و فک ها استفاده می شوند، که هر کدام سعی می کنند به طرز قرارگیری نادرست دندان ها و فک ها روی هم، بهبود ببخشند و به دهان و دندان نظم دهند، ما نیز در این مقاله به بررسی انواع دستگاه فانکشنال ارتودنسی که در همین راستا کار می کنند، می پردازیم.

 

 

هدف کلی انواع دستگاه فانکشنال ارتودنسی

به طور کلی انواع این دستگاه ها سعی می کنند در رشد استخوان ها، ماهیچه ها و عضلات فک بیماران، تغییراتی ایجاد کنند و سبب رشد آنها در جهت و مکان مناسب شوند.

به همین دلیل افرادی که از این دستگاه استفاده می کنند، می توانند به اصلاح فک ها و بهبود ماهیچه های آنها و همچنین وضعیت دندان های خود از لحاظ قرارگیری بپردازند.

بیماران می توانند از این دستگاه ها برای بهبود هر دو فک خود و یا یکی از آنها استفاده کنند.

این دستگاه را می توان برای هر بیماری، در هر سن و سالی از هشت سال به بالا مورد استفاده قرار داد تا خیلی سریع تر روند رشد فک ها و قرارگیری درست دندان ها مشخص شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد

معرفی کاربرد انواع دستگاه فانکشنال ارتودنسی

این دستگاه در دو نوع ثابت و متحرک موجود است، که نوع ثابت آن باید توسط دندان پزشک روی قوس های دندان نصب شود و دیگر تا زمانی که او نخواهد قابل برداشتن نمی باشد.

اما نوع متحرک، همان طور که از نامش پیدا است، قابل برداشتن می باشد و از پلاستیک های فشرده ساخته می شود و توسط خود بیمار قابل گذاشتن و برداشتن در دهان و روی دندان ها است.

انواع دستگاه های هربست، بایونیتور، تویین بلاک، مارا، فرانکل و اکتیویتور، جزء دستگاه های فانکشنال در ارتودنسی می باشند که هر کدام از انواع مختلفی برخوردار هستند و وظیفه خاصی دارند و به درمان مشکلات دندانی و فکی بیماران می پردازند.

دستگاه هربست از دستگاه های نوع ثابت است که برای رفع مشکلات شدیدی که در سر راه رشد فک پایین است، مورد استفاده قرار می گیرد، در مقابل دستگاه متحرک بایونیتور نیز برای همین کار، البته فقط بهبود وضعیت فک پایین در مورد رشد مناسب و بهینه، استفاده می شود.

دستگاه تویین بلاک برای رفع مشکلات دندانی فک پایین و دستگاه مارا نیز برای جلو آوردن فک بالایی بیماران استفاده می شود.

اکتیویتور نیز از دستگاه های متحرک است که برای هماهنگی رشد فک بالا و پایین بیماران استفاده می شود، دستگاه فرانکل نیز برای حل مشکلات موجود در فک های بیماران، کاربرد دارد.

یکی از مزیت های استفاده از این دستگاه ها در همین، تقسیم بندی آنها در دو نوع ثابت و متحرک می باشد، بیمارانی که از نوع متحرک استفاده می کنند، می توانند در هنگام انجام ورزش های سنگین و یا حضور در مکان های خاص، آنها را از دهان خارج کنند.

بیشتر بخوانید:  آندربایت و هر آنچه در مورد آن باید بدانید

از مزایای دیگر استفاده از انواع دستگاه فانکشنال ارتودنسی توسط بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد می توان به قابل مشاهده نبودن براکت های آنها در دهان اشاره کرد.

بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد | متخصص ارتودنسی خرم آباد | بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد | دکتر ارتودنسی خرم آباد | ارتودنسی خرم آباد | متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button