تاثیر ارتودنسی بر گفتار

اسنپ آن اسمایل
اسنپ آن اسمایل برای دندان
ژوئن 24, 2021
مسواک نرم یا سخت برای ارتودنسی
مسواک نرم یا سخت برای ارتودنسی
جولای 10, 2021
اسنپ آن اسمایل
اسنپ آن اسمایل برای دندان
ژوئن 24, 2021
مسواک نرم یا سخت برای ارتودنسی
مسواک نرم یا سخت برای ارتودنسی
جولای 10, 2021

تاثیر ارتودنسی بر گفتار

تاثیر ارتودنسی بر گفتار

آیا ناهمواری دندان ها بر روی صحبت کردن تاثیر می گذارد؟ این سوالی است که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند و بهتر است در پاسخ به آن بگویم بله! بسیاری از مشکلات مربوط به دهان و دندان باعث می شود افراد نتوانند به درستی صحبت کنند. همچنین زمانی که برای درمان از ارتودنسی استفاده می شود این ابزار باعث ایجاد مشکل در هنگام تکلم می ‌شود. پس بهتر است در مورد تاثیر ارتودنسی بر گفتار اطلاعاتی به دست آورید

1-    عنوان اصلی محتوا: تاثیر ارتودنسی بر گفتار چیست؟
4-    خلاصه محتوا (50 تا 70 کلمه) زمانی که فرد به دلیل نا همواره های دندان به دندانپزشک مراجعه می‌ کند. و برای درمان از ارتودنسی استفاده می شود، معمولاً به دلیل برخورد زبان آن با سیم یا براکت های نصب شده تکلم دچار مشکل می ‌شود. و بهتر است با کمک روش هایی مانند تمرین کردن یا آرام صحبت کردن تاثیر ارتودنسی بر گفتار را کاهش داد.

 

تاثیر ارتودنسی بر گفتار چگونه است؟ 

 

مشکلات مربوط به دندان ها می تواند بر روی صحبت کردن یا تکلم افراد تاثیر بگذارد. و معمولاً پزشکان استفاده از ارتودنسی را برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌ دهند. در واقع دندان های کج یا کوچک بودن فک باعث کم بودن فضا در داخل دهان می شود. بنابراین چرخش زبان به مشکل خورده و فرد نمی تواند به درستی صحبت کند. پس استفاده از ارتودنسی بر روی تکلم تاثیر گذار می باشد.

بیشتر بخوانید:  چند ساعت بعد از ارتودنسی غذا بخوریم؟

البته یکی دیگر از مواردی که به عنوان تاثیر ارتودنسی بر گفتار شناخته می‌ شود آن است که در زمان استفاده از ارتودنسی ممکن است زبان با بریس ها یا براکت ها تماس پیدا کرده و این موضوع باعث می شود فرد به درستی صحبت نکنند. اما این موضوع کاملا موقتی می باشد و فرد می‌ تواند پس از اتمام دوره ارتودنسی به راحتی صحبت نماید و مشکلات قبل را نخواهد داشت.

 

 

انواع ارتودنسی چگونه بر صحبت کردن تاثیر می‌ گذارد؟ 

 

همانطور که گفته شد انجام ارتودنسی می تواند باعث بروز مشکل در هنگام تلفظ کلمات گردد. اما نوع نامرئی از آن خیلی سریع برای شخص عادی می شود. ولی اگر شخص از ارتودنسی لینگوال استفاده کرده باشد به دلیل برخورد زبان با بریس یا براکت ها در صحبت کردن دچار مشکل می‌ شود. و برای آنکه بتواند تاثیر ارتودنسی بر گفتار را کاهش دهد باید به موارد توصیه شده توسط پزشک دقت کند که این موارد عبارت اند از:

 

  • بر روی تلفظ کلمات بیشتر دقت کنید و سعی کنید تمرین داشته باشید.
  • برای جلوگیری از زخمی شدن زبان از موم ارتودنسی استفاده نمایید.
  • سعی کنید در هنگام صحبت کردن کلمات را به آرامی بیان کنید و از تند صحبت کردن بپرهیزید.

بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد | متخصص ارتودنسی خرم آباد | بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد | دکتر ارتودنسی خرم آباد | ارتودنسی خرم آباد | متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button