بریس های هاولی و آشنایی با این روش ارتودنسی

درمان دندان های شلوغ و نامنظم توسط بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد
درمان دندان های شلوغ و نامنظم
ژانویه 14, 2021
دستگاه فانکشنال ارتودنسی
دستگاه فانکشنال ارتودنسی و انواع ان
ژانویه 27, 2021
درمان دندان های شلوغ و نامنظم توسط بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد
درمان دندان های شلوغ و نامنظم
ژانویه 14, 2021
دستگاه فانکشنال ارتودنسی
دستگاه فانکشنال ارتودنسی و انواع ان
ژانویه 27, 2021

بریس های هاولی و آشنایی با این روش ارتودنسی

بریس های هاولی چیست و چه تفاوتی با ارتودنسی های دیگر دارد ؟

یکی از روش های درمانی علم دندان پزشکی روش ارتودنسی می باشد که خود این روش با توجه به میزان مشکلات دندان های هر فرد به روش های مختلفی بر روی دندان ها انجام می شود، یکی از روش های ارتودنسی، روش ارتودنسی بریس های هاولی می باشد که ما در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

روش درمانی ارتودنسی دندان برای افرادی که دندان های آنها دارای مشکلاتی مانند کجی و یا عقب و جلو بودن می باشد، مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین کسانی که فک آنها نیز دارای مشکلاتی مانند باریکی و یا جلو و عقب بودن نیز می باشد، از این روش درمانی برای بهبود فک استفاده می کنند.

در این میان ارتودنسی به دو روش ارتودنسی ثابت و متحرک ، بر روی بیماران با وضعیت های مختلف انجام می شود، البته این پزشک است که با توجه به میزان مشکلات دندان ها و فک آنها، از یکی از این روش های درمانی استفاده می کند.

 

معرفی روش ارتودنسی بریس های هاولی

بریس های هاولی توسط بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد یکی از انواع روش های درمانی ارتودنسی متحرک می باشد که برای دندان های فک بالا و به خصوص دندان های عقب دهان، که به سمت جلو منحرف شده اند، مورد استفاده قرار می گیرد و سعی می کند با سیم ها و بریس های خود کمی آنها را به سمت عقب بکشاند.

بیشتر بخوانید:  کندن براکت ارتودنسی درد دارد؟

به طور کلی روش ارتودنسی متحرک دارای یک جزء فعال و یک جزء نگهدارنده می باشد و به این دلیل که می توان آنها را در مواقع خاص مانند مسواک زدن و غذا خوردن از دهان خارج کرد به این اسم، نامگذاری شده است.

روش ارتودنسی بریس های هاولی دارای یک قوس لبی به عنوان جزء فعال و چند جزء نگهدارنده می باشد که در طول زمان با فشار وارده به دندان ها سبب می شود، دندان هایی که به سمت جلو آمده اند، کمی به عقب کشیده شوند و شکل مناسب تری به خود بگیرند.

در این روش قوس لبی در روی دندان ها قرار می گیرد و جزء های نگهدارنده نیز در میان دندان ها قلاب می شوند تا هاولی در جای خود ثابت بماند.

میزان موفقیت روش ارتودنسی بریس های هاولی

اینکه این روش می تواند به خوبی به درمان مشکلات جزئی دندان ها بپردازد و نیازی به ارتودنسی ثابت دندان ها نمی باشد ، بسیار خوب است، زیرا خیلی از افراد از اینکه چیزی بزرگ و قابل مشاهده در دهان خود می گذارند، احساس بدی دارند، هر چند که بعد از مدتی برایشان عادی می شود.

به طور کلی همین مورد که بیمار می تواند هر زمان خواست این بریس ها را از دهان خارج کند ، در کنار مزیتی که دارد، یک عیب نیز محسوب می شود، زیرا در این صورت موفقیت درمان به میزان اهمیتی که بیمار به استفاده از این بریس ها و گذاشتن مداوم آنها در دهان می دهد، بستگی دارد.

بیمار باید به این مورد توجه داشته باشد که گذاشتن ها و برداشتن های مکرر این بریس ها سبب می شود که شرایط دندان های او بدتر شود و هیچ نتیجه ای از این روش درمانی نگیرد.

بیشتر بخوانید:  مینی اسکرو در ارتودنسی چیست؟

بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد | متخصص ارتودنسی خرم آباد | بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد | دکتر ارتودنسی خرم آباد | ارتودنسی خرم آباد | متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button