ارتودنسی در بارداری

ارتودنسی نامرئی کودکان
درباره ی ارتودنسی نامرئی کودکان
می 19, 2021

آیا انجام ارتودنسی در بارداری خطرناک است؟

ارتودنسی در بارداری مسئله ای است که اکثر خانم های باردار در مورد آن تصورات اشتباهی دارند، اما برخلاف این تصورات ارتودنسی در بارداری هیچگونه خطری برای جنین و مادر ندارد. در این دوران همچنین ممکن است مادران برای زیبا شدن، بیشتر از سایر اوقات به انجام ارتودنسی بپردازند.

در زمان ارتودنسی در حاملگی باید به بهداشت دهان بیشتر از سایر مواقع اهمیت داده شود، زیرا بارداری و تغییرات هورمونی ناشی از آن باعث التهاب هایی در ناحیه لثه می شود و وجود براکت ها می تواند در تشدید این التهاب های لثه موثر باشد. در صورت عدم رعایت بهداشت این التهاب ممکن است به شکل حاد تری بروز کنند.

از دیگر عواملی که تحت تاثیر تغییرات هورمونی در دوران بارداری قرار دارد و می تواند ارتودنسی فرد را تحت تاثیر قرار دهد، حرکت دندان ها است. به این معنی که تغییرات هورمونی می توانند روی حرکت دندان ها که توسط سیم های ارتودنسی انجام می شود تاثیر بگذارد و باعث اختلال در کار دندانپزشک می شود.

آیا در زمان ارتودنسی در بارداری می توان هر غذایی مصرف کرد؟

رژیم غذایی مادران باردار به گونه ای است که باید غذاهای مفید برای بچه را دریافت کنند هرچند که این غذاها برای دندان مضر باشد. این رژیم غذایی را به دلیل سلامت جنین نمی توان تغییر داد، در صورتی که در زمان ارتودنسی باید بعضی از خوراکی ها را برای سلامت بیشتر دندان حذف کرد.

بیشتر بخوانید:  اسنپ آن اسمایل برای دندان

در درمان ارتودنسی همچنین باید دندانپزشک را از باردار بودن خود آگاه کنید تا در صورت لزوم بعضی از دارو ها یا کار هایی که ممکن است به مادر و به جنین آسیب برساند را انجام ندهد.

ارتودنسی در بارداری

به طور کلی با در نظر گرفتن این عوامل و مشورت و راهنمایی دندانپزشک می توان ارتودنسی را در دوران بارداری انجام داد و همچنین مادران به دلیل حساسیت در ظاهر خود می توانند نوع ارتودنسی (ثابت یا متحرک) خود و نیز نامرئی و مشخص بودن آن را انتخاب کنند.

اقدامات احتیاطی در دوران بارداری برای خانم هایی که ارتودنسی دارند

زنانی که در دوران بارداری تحت معالجه ارتودنسی زیر نظر بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد دکتر وحید نورالهی فرد  قرار می گیرند ، باید اقدامات احتیاطی خاصی انجام دهند. بزرگترین خطری که خانم های باردار را در حین حاملگی تهدید میکند بیماری لثه است که اشاره به التهاب و عفونت لثه ها دارد.

و از آنجا که دستگاه های ارتودنسی می توانند تمیز کردن صحیح دندان ها و روند جلوگیری از رشد باکتری ها را در زمان بیماری لثه دشوارتر کند ،بنابراین باید تمام نکات بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و به طور مکرر و منظم به متخصص ارتودنسی خودتان مراجعه کنید.

زیرا متخصص میتواند به خوبی وضعیت سلامتی دهان و دندان شما را در این دوره مدیریت کند و به شما کمک کند دوره  کم خطری تا زایمان فرزند خود داشته باشید.

آمپول زدن ممنوع

اگر ارتودنسی در دوران حاملگی را ادامه می‌دهید، باید بدانید که مصرف سر خود داروها و حتی استفاده از برخی آمپول ها ممنوع است. برای درمان ارتودنسی  در حاملگی ، در برخی موارد باید بدون آمپول، درمان خود را ادامه دهید تا هیچ خطری برای جنین ایجاد نشود. گاهی درد بعد از انجام ارتودنسی، ایجاد می‌شود که در این رابطه باید با دندان‌پزشک خود مشورت کنید. قطعاً راهکارهای مناسبی برای تسکین دندان درد در دوره بارداری به شما ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:  ارتودنسی خرم آباد

بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد | متخصص ارتودنسی خرم آباد | بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد | دکتر ارتودنسی خرم آباد | ارتودنسی خرم آباد | متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد