ارتودنسی تک فک یعنی چه ؟

مشکلات معمول ارتودنسی و درمان ان بهترین متخصص ارتودنسی
مشکلات معمول ارتودنسی
دسامبر 1, 2020
انواع ارتودنسی
انواع ارتودنسی که می توانید با توجه به تشخیص دندانپزشک انجام دهید چیست ؟
ژانویه 6, 2021
مشکلات معمول ارتودنسی و درمان ان بهترین متخصص ارتودنسی
مشکلات معمول ارتودنسی
دسامبر 1, 2020
انواع ارتودنسی
انواع ارتودنسی که می توانید با توجه به تشخیص دندانپزشک انجام دهید چیست ؟
ژانویه 6, 2021

 ارتودنسی تک فک یعنی چه ؟

 ارتودنسی تک فک یعنی چه

ارتودنسی تک فک  توسط بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد به معنای ارتودنسی کردن تنها یکی از فک های فرد می باشد یعنی فرد یا به ارتودنسی فک بالای خود و یا به ارتودنسی فک پایین خود نزد ارتودنتیست یا دندان پزشک می پردازد.

بنابراین دستگاه ارتودنسی در این روش تنها بر روی دندان های یکی از دو فک قرار می گیرد. متاسفانه بسیاری از افراد تصور می کنند که وقتی تنها دندان های یکی از فک هایشان دچار نامرتبی می باشد احتیاج به ارتودنسی تک فک دارند در حالی که اینگونه نیست!

بنابراین نمی توانید بگویید: چون من فقط دندان های فک بالا و یا فقط دندان های فک پایینم نامرتب و کج هستند می توانم این روش از ارتودنسی را انجام دهم!

برای انجام این نوع از ارتودنسی پزشک مورد نظر ابتدا باید وضعیت دهان و دندان های شما را به طور کامل بررسی کرده و در صورتی که شرایط لازم برای انجام آن را داشته باشید پزشک اقدام به درمان می کند.

چرا که بسیاری از اوقات مشاهده می شود با اینکه فردی تنها در یکی از دو فک خود دارای دندان های نامرتب است اما با انجام ارتودنسی تنها بر روی آن فک خود نه تنها بهتر نشده و دندان هایش صاف نشدند بلکه بدتر نیز می شوند.

نکاتی در رابطه با ارتودنسی تک فک

ارتودنسی تک فک از جمله ارتودنسی هایی است که تنها در مواقع خاصی می توان از آن استفاده کرد. برای مثال اگر فردی بخواهد از ارتودنسی فقط برای دندان های موجود در فک پایین خود استفاده نماید، زمانی می تواند این کار را انجام دهد که میان دندان های بالا و پایین خود فاصله ی کافی وجود داشته باشد تا بتوان بدون ایجاد آسیب از سوی دندان های فک بالا اقدام به ارتودنسی دندان های فک پایین کرد.

بیشتر بخوانید:  ارتودنسی تک دندان حرفه ای

یکی دیگر از نکات مهمی که در این باره وجود دارد این است که بعد از قرار دادن ارتودنسی دندان در یکی از فک ها نباید نامرتب بودن دندان در طرف مقابل به گونه ای باشد که سبب به هم خوردن نظم کلی شکل دندان شود، اگر بخواهیم این جمله را به صورت ساده تر بیان کنیم باید گفت:

فکی که ارتودنسی نمی شود نباید نامرتبی چشمگیر و قابل توجهی داشته باشد. علاوه بر اینها اگر فردی دچار مشکل آندربایت باشد(یعنی دندان های فک بالای وی از دندان های فک پایین عقب تر باشند) می تواند برای اصلاح دندان های خود از ارتودنسی تک فک کمک بگیرد.

موارد احتمالی استفاده از ارتودنسی تک فک

  • دندان های بالا و دندان های پایین افراد باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند تا از این طریق در کنار داشتن لبخندی زیبا تر بتوانند غذا را بهتر جویده و بخورند.
  • وقتی سن افراد بالا می رود برای اینکه بتوانند عمل جویدن را به درستی انجام دهند به فضای مناسبی نیاز دارند که در این صورت لازم است تا یکی از فک های خود را ارتودنسی نمایند.
  • نه تنها صافی، مرتبی و یکدست بودن دندان های افراد از اهمیت زیادی برخوردار است بلکه روی هم نشستن آن ها نیز از جمله نکات ضروری در زیبایی آن ها می باشد. برای روی هم نشستن دندان ها ممکن است یکی از دو فک به ارتودنسی نیاز داشته باشد.

بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد | متخصص ارتودنسی خرم آباد | بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد | دکتر ارتودنسی خرم آباد | ارتودنسی خرم آباد | متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد

بیشتر بخوانید:  مزایای ارتودنسی زود هنگام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button