دندان عقل و ارتودنسی

تاثیر ارتودنسی روی گفتار
تاثیر ارتودنسی روی گفتار
مارس 4, 2021
نحوه مسواک زدن در ارتودنسی
نحوه مسواک زدن در ارتودنسی
آوریل 5, 2021
تاثیر ارتودنسی روی گفتار
تاثیر ارتودنسی روی گفتار
مارس 4, 2021
نحوه مسواک زدن در ارتودنسی
نحوه مسواک زدن در ارتودنسی
آوریل 5, 2021

دندان عقل و ارتودنسی : آیا رویش دندان عقل باعث نامرتب شدن سایر دندان ها می شود؟

در پاسخ به اینکه آیا وجود دندان عقل و دندان ارتودنسی با هم تناقض دارد خروج دندان عقل طبق نظر بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد دکتر وحید نورالهی فرد صورت می گیرد.

بیشتر افراد این تصور را دارند که دندان عقل وقتی رشد می کند به سایر دندان ها فشاری را وارد می کند که باعث می شود سایر دندان ها جابجا شود و اگر فک فرد جای کافی نداشته باشد می تواند سبب نامرتبی و به هم ریختگی ظاهری دندان ها شود.

البته تحقیقات جدید نشان می دهد کمی در مورد اثر رشد دندان عقل روی بهم ریختگی دندان های دیگر اغراق صورت گرفته است و علت اصلی این عامل این است که فک پایین نسبت به فک بالا رشد مقطعی و افتراقی دارد که همزمانی این عامل با رویش دندان عقل سبب شده که چنین ذهنیتی در خصوص دندان عقل ایجاد شود.

اگر این دندان جای کافی داشته باشد و در موقعیت مناسبی قرار دارد و برای دندان های دیگر مشکلی ایجاد نمی کند، لازم نیست خارج شود. اما اگر قبل از خروج دندان عقل متخصص با عکسبرداری تشخیص داد که این دندان در موقعیت مناسب قرار ندارد بهتر است قبل از رویش، از لثه خارج شود.

بیشتر بخوانید:  بستن فاصله دندان جلویی

 

کشیدن دندان عقل برای چه کسانی صورت می گیرد؟

  • افرادی که قصد انجام ارتودنسی دارند و فک آن ها کوچکتر از حد مناسب است.
  •  افرادی که دندان های بزرگتر از حد معمول دارند و فک جای کافی ندارد.
  •  افرادی که تعداد دندان های آن ها بیشتر از سایر افراد است.
  •  افرادی که دندان عقلشان در موقعیت مناسبی قرار ندارد.

کشیدن دندان عقل توسط متخصص ارتودنسی

اگر احساس می کنید دندان عقل شما در حال ظاهر شدن است و در حین انجام ارتودنسی اگر این دندان را خارج نکردید لازم نیست نگران باشید چون در حین انجام ارتودنسی یا بعد از آن می توانید اقدام به کشیدن این دندان کنید.

متخصص به دقت دندان و موقعیت دندان شما را نسبت به سایر دندان مورد بررسی قرار می دهد و اگر لازم ببیند در زمان مناسب آن را خارج می کند. نمی توان زمان مشخصی را برای کشیدن این دندان برای همه افراد پیشنهاد کرد بلکه هر فرد باید تحت نظارت متخصص قرار بگیرد و زمان مناسب توسط متخصص تشخیص داده شود.

 

کشیدن دندان عقل درد دارد؟

در حین انجام ارتودنسی یا بعد از آن می توانید اقدام به کشیدن دندان عقل کنید.
اگر در دندان عقل خود درد حس می کنید بهتر است هر چه سریعتر به دندان پزشک مراجعه کنید و آن را خارج کنید در غیر این صورت می تواند سبب ایجاد عفونت شود و این عفونت به گوش و اطراف صورت شما سرایت کند به طوری که نفس کشیدن را برای شما سخت کند.
از آن جایی که این دندان معمولا در موقعیت مناسبی قرار ندارد به همین جهت تمیز کردن آن کمی سخت است و ممکن است مسواک به همه قسمت های آن دسترسی نداشته باشد و جرم روی آن باقی بماند و سبب ایجاد پوسیدگی و یا کیست شود که سلامت و بهداشت کل دهان را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین لازم نیست به هیچ وجه بابت کشیدن این دندان نگران باشید چون متخصص ارتودنسی بی علت کاری را انجام نمی دهد و قطعا این کار به نفع شما است.

بیشتر بخوانید:  دکتر ارتودنسی خرم آباد

بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد | متخصص ارتودنسی خرم آباد | بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد | دکتر ارتودنسی خرم آباد | ارتودنسی خرم آباد | متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button