آیا استفاده از خمیر دندان ذغالی برای درمان ارتودنسی  ایمن است؟

بستن شکاف دندانها با ارتودنسی
بستن شکاف دندانها با ارتودنسی
فوریه 18, 2021
تاثیر ارتودنسی روی گفتار
تاثیر ارتودنسی روی گفتار
مارس 4, 2021
بستن شکاف دندانها با ارتودنسی
بستن شکاف دندانها با ارتودنسی
فوریه 18, 2021
تاثیر ارتودنسی روی گفتار
تاثیر ارتودنسی روی گفتار
مارس 4, 2021

آیا استفاده از خمیر دندان ذغالی برای درمان ارتودنسی  ایمن است؟

آیا استفاده از ذغال فعال همراه درمان  ارتودنسی  ایمن است؟ در ای مقاله  همه چیزهایی که باید بدانید

استفاده از خمیر دندان ذغالی با ارتودنسی کار درستی نیست . زیرا سیاهی خمیر دندان در گوشه های براکت ها جمع می شوند و ، شما باید مدتی مسواک بزنید تا تمام آثار خمیر دندان سیاه یا پودر آن از روی دندانها و بریس ها پاک شود.

برخی از افرادی که می خواهند پلاک  را از دندان هایشان از بین ببرند ، با استفاده از موادی که اجدادشان برای بهداشت شخصی ، نظافت و پخت و پز استفاده می کردند ، به اصول اولیه بازگشتند.

ما سالهاست که از ذغال فعال برای اهداف پزشکی و آرایشی استفاده می کنیم. در سال های اخیر ، محبوبیت آن به عنوان یک محصول سفید کننده دندان بیشت  شده است. اما اگر بریس دارید استفاده از آن مناسب است؟

 

 

ذغال فعال چیست؟

ذغال فعال یک پودر خوب است که توسط محصولات کربن سوخته شده مانند چوب ساخته می شود و باعث جذب بسیار زیاد آن می شود. هدف اصلی پزشکی آن جذب سموم و مواد شیمیایی در معده و جلوگیری از جذب بدن توسط بدن است ، اما برای اهداف آرایشی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:  آندربایت و هر آنچه در مورد آن باید بدانید

 

 

آیا استفاده از ذغال فعال روی دندان ایمن است؟

خمیر دندان ذغالی  ، اگر به درستی استفاده شود ، استفاده از آن روی دندان بسیار ایمن است. ذغال با از بین بردن لکه های روی دندان با خاصیت سایشی خود عمل می کند. اگر خمیر دندان ذغالی زیاد یا با مسواک زدن بیش از حد استفاده شود ، خطر فرسایش بخشی از سطح سالم مینای دندان وجود دارد. مشکل این است که کاربران اغلب نمی دانند در چه مرحله ای با ذغال  به دندان های خود آسیب می رسانند.

 

 

انواع لکه های دندان

دندان ها می توانند از عوامل خارجی و یا ذاتی بد رنگی داشته باشند. ذاتی به رنگ طبیعی مینای دندان شما گفته می شود. برخی از افراد مینای سفیدتر از دیگران دارند و برخی از افراد دارای بدرنگی  مینای دندان هستند . هیچ خمیردندان سفید کننده یا بهداشت حرفه ای نمی تواند باعث تغییر رنگ مینای دندان شود ، برای تغییر رنگ مینای دندان به روش های مثل بلیچینگ نیاز است.

 

عوامل  خارجی ناشی از غذا ، نوشیدنی و بهداشت نامناسب دهان است. چای ، قهوه و شراب قرمز از عوامل اصلی لکه های دندان هستند. خمیر دندان ذغالی می تواند لکه های قدیمی را برطرف کرده و از بروز لکه های جدید جلوگیری کند.

 

 

در هنگام داشتن ارتودنسی بهتر است از خمیر دندان ذغالی استفاده نکنید

هرکسی که دارای ارتودنسی  باشد ، وقتی ارتودنسی  خود را توسط بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد برداشته ، دوست دارد دندان هایش هرچه بهتر به نظر برسد. اگر بهداشت دهان و دندان شما  در طی درمان ارتودنسی همیشه بهترین نبوده و شما نگران هستید که قسمت هایی از دندان های شما در زیر براکت ها  از لکه های بر روی مینای دندان شکل گرفته شده باشد توسط براکت ها تیره تر شود ، سعی نکنید در حین ارتودنسی این لکه ها  را اصلاح کنید در حالی که هنوز ارتودنسی دارید .

بیشتر بخوانید:   ارتودنسی تک فک یعنی چه ؟

بهتر است تا زمان برداشته شدن براکت ها برای سفید شدن سطح دندان صبر کنید.

بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد | متخصص ارتودنسی خرم آباد | بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد | دکتر ارتودنسی خرم آباد | ارتودنسی خرم آباد | متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button