درباره ی ارتودنسی نامرئی کودکان

ارتودنسی در بارداری
ارتودنسی در بارداری
می 6, 2021
ساختار و آناتومی دهان
ساختار و آناتومی دهان
می 26, 2021
ارتودنسی در بارداری
ارتودنسی در بارداری
می 6, 2021
ساختار و آناتومی دهان
ساختار و آناتومی دهان
می 26, 2021

درباره ی ارتودنسی نامرئی کودکان

نکات مهم درباره ی ارتودنسی نامرئی کودکان

امروزه روش های جدیدی برای ارتودنسی کودکان وجود دارد و ارتودنسی نامرئی کودکان باعث شده تا کودکانی که به دلیل مشخص بودن سیم ارتودنسی از انجام ارتودنسی امتناع می ورزند نیز به انجام این کار علاقه پیدا کنند. در این نوع ارتودنسی از بریس شفاف و از جنس پلاستیک استفاده می شود که معایب بریس های فلزی را ندارد.

کودکان در مورد استفاده از ارتودنسی نامرئی باید با دندانپزشک مشورت کنند و در صورت نداشتن مشکل می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. اما این نوع ارتودنسی هزینه بیشتری نسبت به سایر ارتودنسی ها دارد و متحرک بودن آن باعث شده که کودکان بیشتر از معمول آن را از دهان خود خارج کنند.

مزایای ارتودنسی نامرئی چیست؟

استفاده از ارتودنسی نامرئی مزایای قابل توجه و مهمی دارد که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

-مهمترین مزیت ارتودنسی نامرئی  مشخص نبودن آن است و این امر برای کودکانی که به مدرسه می روند و در جمع دوستان قرار می گیرند بسیار خوشایند است.

-تمیز کردن بریس های ارتودنسی نامرئی راحت تر است. به همین دلیل برای کودکان که کمتر از بزرگسالان برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن وقت می گذارند مناسب است.

-بریس موجود در ارتودنسی نامرئی  از جنس مواد پلاستیکی شفاف است و سفت نیست. این نوع بریس متحرک است و کودکان می توانند در زمان مسواک زدن یا غذا خوردن آن را از دهان خارج کنند.

بیشتر بخوانید:  دستگاه فانکشنال ارتودنسی و انواع ان

ارتودنسی نامرئی کودکان

-وجود بریس پلاستیکی در ارتودنسی نامرئی  بجای بریس های فلزی باعث آسیب کمتر به لثه و دندان ها می شود.

-در این ارتودنسی شکستن براکت ها و یا حس ناخوشایند سیم فلزی وجود ندارد، بنابراین برای کودکان که تحمل درد کمتری دارند و کمتر از بزرگسالان در نگهداری از سیم ارتودنسی دقت می کنند گزینه بسیار مناسبی است.

چه سنی برای انجام اینویزیلاین رده کودکان مناسب  است؟

هیچ سن خاصی نیست که تعیین کند برای انجام ارتونسی اینویزیلاین کودک مناسب باشد. دندانپزشک قادر خواهد بود که تعیین کند کودکتان واجد شرایط انجام اینویزیلاین می باشد یا خیر.

در صورتی که دندان های کودک به طور کامل بدون هیچ گونه مشکل دندانی مثل پوسیدگی، رشد کرده باشند، احتمالا اجازه انجام ارتودنسی شفاف را خواهند داشت. تقریبا اوایل ۱۲ سالگی می تواند انجام شود.

 

ارتودنسی نامرئی برای چه کودکانی مناسب نیست ؟

  • کودکانی که  بازیگوشتر هستند  نمی‌توانند یا نمی‌خواهند مسئولیت مراقبت از پلاک‌های متحرک ارتودنسی را قبول کنند.
  • کودکان پلاک‌ها را بدون اجازه درمی‌آورند. کافی است اندکی احساس ناراحتی یا درد کنند که در نهایت اطرافیان مجبور شوند  پلاک را در بیاورند.
  • خارج کردن پلاک علاوه بر این که روند درمان را طولانی می‌کند به دندان‌ها نیز آسیب می‌زند.
  • متحرک بودن پلاک‌های ارتودنسی نامرئی به معنای این نیست که می‌توان به میل خود زمانبندی درمان را تغییر داد. پلاک متحرک باید در تمام ساعات شبانه روز در دهان باشد و صرفاً هنگام غذا خوردن یا مسواک زدن و کشیدن نخ دندان درآورده شود، در غیر این صورت درمان طولانی‌تر می‌شود
  • کودکان پلاک متحرک را هنگام بازی کردن گم کنند یا به آن آسیب بزنند، زیاد است. گم کردن یا آسیب دیدن پلاک، درمان را طولانی‌تر و پرهزینه‌ تر می‌کند.
بیشتر بخوانید:  بریس های هاولی و آشنایی با این روش ارتودنسی

بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد | متخصص ارتودنسی خرم آباد | بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد | دکتر ارتودنسی خرم آباد | ارتودنسی خرم آباد | متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button