ارتودنسی و از دست دادن زودرس دندان شیری

پیشگیری از کج شدن دندان ها
پیشگیری از کج شدن دندان ها
آگوست 31, 2021
بستن فاصله دندان جلویی
بستن فاصله دندان جلویی
اکتبر 16, 2021
پیشگیری از کج شدن دندان ها
پیشگیری از کج شدن دندان ها
آگوست 31, 2021
بستن فاصله دندان جلویی
بستن فاصله دندان جلویی
اکتبر 16, 2021

ارتودنسی و از دست دادن زودرس دندان شیری

[ File # csp7036415, License # 1655728 ] Licensed through http://www.canstockphoto.com in accordance with the End User License Agreement (http://www.canstockphoto.com/legal.php) (c) Can Stock Photo Inc. / zurijeta

ارتودنسی و از دست دادن زودرس دندان شیری

ارتودنسی و از دست دادن زودرس دندان شیری : سوالی متداول در مورد ارتودنسی  که شاید  والدین  زیادی می پرسند این است که آیا از دست دادن دندان های شیری فرزندانشان بر روی روند رشد دندان دائمی اثر میگذارد یا خیر ؟ در بسیاری از موارد ، سنین مختلفی که کودکان به طور طبیعی و سالم دندان های شیری خود را از دست می دهند ، می تواند متفاوت باشد .

 

ترتیب و زمان از دست دادن دندان های شیری

روند افتادن دندان های شیری کودک اغلب از ابتدا تا انتها 6 سال یا بیشتر طول می کشد. این دندانها تقریباً در سن 6 سالگی شروع به شل شدن و افتادن می کنند تا جایی برای دندانهای دائمی ایجاد شود. برخی از کودکان از 4 سالگی یا 7 سالگی دندانهای خود را از دست می دهند ، اما به طور کلی هرچه زودتر  دندان در آورند  زودتر دندان هایشان لق می شود دندانها معمولاً به همان ترتیب رویش می افتند و در بیشتر موارد ترتیب از دست دادن دندان بسیار مهمتر از سن افتادن ان است .

معمولاً یک الگوی اساسی برای از دست دادن دندان های شیری وجود دارد: ابتدا دو دندان جلویی پایین  ، و سپس دو قسمت جلویی بالا  و سپس دندان های پیشین جانبی و … به یاد داشته باشید که این زمانها فقط یک میانگین هستند و برخی از کودکان آنها را سریعتر از دست می دهند و برخی دیگر آنها را کندتر  موضوع اصلی که باید روی آن تمرکز شود ترتیب از دست رفتن دندان ها است.

بیشتر بخوانید:  دستگاه فانکشنال ارتودنسی و انواع ان

 

مشکلات احتمالی از دست دادن دندان های شیری

با این اوصاف ، اگر دندان های شیری به ترتیب صحیح از بین نروند یا دندان شیری از بین برود و دندان دائمی در عرض سه ماه جایگزین نشود ، ممکن است  مسائلی وجود داشته باشد .

مهم ترین مشکل ازدحام : توجه به این نکته ضروری است که دندان های شیری تا زمانی که دندان های بالغ آماده رویش نباشند ، فضا را برای آنها حفظ می کند.بنابراین ، اگر دندان های شیری خیلی زود بیفتند ، فضا در دهان ممکن است بسته شود  و باعث ازدحام و روی هم قرار گرفتن دندان ها بر روی هم شود اگر دندان های شیری خیلی دیر بیفتند ، ممکن است دندان های دائمی در زیر آن ها به صورت کج رشد کنند در برخی موارد ، اگر دندانهای دائمی  پنهان شده یا بیش از حد شلوغ باشند  ، ممکن است نتوانند دندانهای شیری را لق کنند  اما در هر صورت ، کندن دندان های شیری ازدحامی را که مشکل ایجاد کرده است ، اصلاح نمی کند.

هرگونه مشکل شلوغی ذاتی که وجود دارد باید با درمان ارتودنسی برطرف شود. در مقابل ، برخی از دندان های بزرگسال ممکن است قبل از از بین رفتن دندان های شیری به وجود آیند که به نظر می رسد دو ردیف دندان هستند و در برخی مناطق دهان جمع می شوند.

این حالت معمولاً موقتی است اما در صورت تداوم  مشکلی است که باید توسط  بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button