بستن فاصله دندان جلویی

ارتودنسی و از دست دادن زودرس دندان شیری
ارتودنسی و از دست دادن زودرس دندان شیری
سپتامبر 11, 2021
جویدن آدامس و ارتودنسی
جویدن آدامس و ارتودنسی و آیا جویدن آدامس با ارتودنسی اشکالی ندارد؟
اکتبر 23, 2021
ارتودنسی و از دست دادن زودرس دندان شیری
ارتودنسی و از دست دادن زودرس دندان شیری
سپتامبر 11, 2021
جویدن آدامس و ارتودنسی
جویدن آدامس و ارتودنسی و آیا جویدن آدامس با ارتودنسی اشکالی ندارد؟
اکتبر 23, 2021

بستن فاصله دندان جلویی

بستن فاصله دندان جلویی : اگر دندان های طبیعی دارید و فقط بین دندان های جلویی فوقانی شما فاصله وجود دارد ، چه کاری می توانید انجام دهید ؟ این مقاله توضیح می دهد که چرا ممکن است چنین فضاهایی داشته باشید و در مورد آنها چه کاری می توانید انجام دهید.

اگر بین دندان های فوقانی فاصله دارید زیرا آنها بسیار باریک هستند ، ممکن است دچار اختلال در اندازه دندان  شوید . برخی از بیماران حتی دارای قسمت های جانبی نادرست هستند که شبیه میخ هستند ، که به طور مناسب “جانبی چسبیده” نامیده می شوند. مشکل این است که اگر دندانهای بالایی نسبت به دندانهای پایینی باریک تر باشند ، نمی توانید تمام فضاها را به صورت ارتودنسی بدون تغییر اندازه دندانهای بالا ، دندانهای پایین و یا نیش ببندید.

فقط بستن فاصله بین دندانهای جلویی ممکن است نیش شما را تغییر دهد
یک عارضه جانبی بستن فاصله بین دندانهای جلویی فوقانی این است که آنها نیز به عقب حرکت می کنند. اگر دندانهای جلویی فوقانی شما در حال حاضر در برابر دندانهای جلویی پایینی قرار دارند ، نمی توان آنها را بدون ایجاد اختلال در گاز گرفتن به عقب حرکت داد..

دندانهای جلویی را می توان برای بستن فضاها به پهلو حرکت داد ، اما نه به عقب. اما حرکت آنها به طرف دیگر ، فقط فضا را دوباره توزیع می کند اما آن را نمی بندد. در اینجا چهار راه حل ممکن برای پرداختن به فضاهای شما ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:  اوربایت

 

1. حرکت دندانهای عقب به جلو

یکی از راههای بستن فاصله بین دندانهای جلو بدون حرکت دادن آنها به عقب توسط متخصص ارتودنسی این است که همه دندانهای عقب را به جلو حرکت دهید (یا در صورت شروع درمان با اوربایت ، آنها را جلو بگذارید.) حرکت همه دندانهای عقب به جلو دشوار است. با این حال ، ممکن است آنها را در موقعیت ناپایداری قرار دهد. معمولاً کمی به عقب بردن  با این روش معمولاً مشکلی ایجاد نمی کند.

 

2. دندانهای پایینی را باریک کنید

اگر دندانهای بالا خیلی باریک هستند ، راه حل دیگر این است که دندانهای پایینی را باریک کنید تا با آنها مطابقت داشته باشد. این امر با استفاده از دیسک های الماس صاف در طی روشی که به کاهش بین پروگزیمال معروف است ، انجام می شود. ایجاد فضا در قوس پایینی به دندانهای پایینی اجازه می دهد تا به اندازه دندانهای بالایی به عقب حرکت کنند که این امر باعث بسته شدن کامل فضای بالا می شود.

مطالب مرتبط :

بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد | متخصص ارتودنسی خرم آباد | بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد | دکتر ارتودنسی خرم آباد | ارتودنسی خرم آباد | متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد

 

3. دندانهای بالا را بزرگتر کنید

اگر دندانهای بالا کوچکتر از دندانهای پایینی هستند ، گزینه دیگر بزرگتر شدن دندانهای بالا است. این را می توان با ایجاد ، روکش انجام داد. بستن فضاها در قسمت فوقانی با استفاده از روشهای زیبایی دندان ممکن است سریعتر و پایدارتر از استفاده از بریس باشد. اگر دندانپزشک احساس می کند که قسمت های جانبی شما بسیار وسیع هستند اگر تنها پهن شده باشند ، متخصص ارتودنسی می تواند از بریس ها یا تراز کننده ها استفاده کند تا فضا را به طور مساوی بین هر چهار دندان جلویی پخش کند.

بیشتر بخوانید:  دندان عقل و ارتودنسی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button