بستن شکاف دندانها با ارتودنسی

مسواک و نخ دندان مخصوص ارتودنسی
مسواک و نخ دندان مخصوص ارتودنسی
فوریه 3, 2021
خمیر دندان ذغالی با ارتودنسی
آیا استفاده از خمیر دندان ذغالی برای درمان ارتودنسی  ایمن است؟
فوریه 24, 2021
مسواک و نخ دندان مخصوص ارتودنسی
مسواک و نخ دندان مخصوص ارتودنسی
فوریه 3, 2021
خمیر دندان ذغالی با ارتودنسی
آیا استفاده از خمیر دندان ذغالی برای درمان ارتودنسی  ایمن است؟
فوریه 24, 2021

بستن شکاف دندانها با ارتودنسی

بستن شکاف دندانها با ارتودنسی

بستن شکاف  دندانها با ارتودنسی

شکاف بین دندان ها از نظر فرم و عملکرد می تواند نگران کننده باشد. غالباً بهترین روش  بستن شکاف دندانها با ارتودنسی  توسط بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد است. روش های دیگری وجود دارد ، اما این به نتیجه دلخواه شما بستگی دارد. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه می توانیم به شما در رسیدن به لبخند ایده آل خود کمک کنیم.

 

دیاستما چیست؟ (دندان شکاف)

Diastema فضایی بین دو دندان است ، اغلب دندان های جلویی فوقانی (خط میانی) ، اما می تواند بین هر دو دندان شکاف ایجاد کند.

شکاف بین دندان ها به دلایل مختلفی رخ می دهد. شکاف در کودکانی که دندان شیری دارند شایع است ، اما اغلب با بزرگتر شدن دندان بزرگسالان ، فضای بین دندان ها از بین می رود. همه افراد  دندان های کاملی در بزرگسالی ندارند ، بنابراین ممکن است دندان از دست رفته دلیل ایجاد این شکاف باشد.

لثه های بزرگ یا بافت بزرگ شده در بالای لثه بالای دندانهای جلویی (که به آن frenum لب گفته می شود) نیز می تواند باعث ایجاد فاصله بین دندان ها شود. جراحی جزئی می تواند مشکل بافت لثه را کاهش دهد. برخی از افراد بین دندان های خود فاصله دارند زیرا استخوان فک آنها از دندان هایشان بزرگتر است. اعمالی از قبیل مکیدن زبان یا انگشت شست باعث فشار بر روی دندانهای جلویی فوقانی می شود که باعث از بین رفتن آنها می شود.

بیشتر بخوانید:  ارتودنسی متحرک چیست ?

اشکال دیگر مال اکلوژن شامل اوربایت ، آندربایت ، کراس بایت ، شلوغی دندان ها ، کج شدن دندان ها و همپوشانی دندان ها است.

برخی از بزرگسالان با بالغ شدن متوجه ایجاد شکاف در بین دندان های خود می شوند. این نگرانی ممکن است بازتابی از مشکلات لثه باشد که باعث کاهش پشتیبانی دندان ها می شود و باعث می شود دندان از بین برود. این ممکن است در نوجوانان مبتلا به اشکال شدیدتر بیماری لثه نیز دیده شود.

چند مورد فاصله بین دندان ها وجود دارد که ممکن است باعث شود فرد با استفاده از روش ارتودنسی ، فاصله بین دندان های خود را کاهش دهد.

 

 

سلامتی لثه

شکاف بین دندانها ممکن است به دلیل فرم و عملکرد لثه باشد . مشکل اصلی شکاف ها این است که هنگام جویدن غذا از لثه محافظت نمی شود. غذاهای سفت مانند چیپس سیب زمینی و نان خشک می توانند به لثه های نرم آسیب برسانند.

 

مشکلات دندانپزشکی

رسوبات پلاک می تواند بین دندانها با شکاف جمع شده و منجر به بوی بد دهان و پوسیدگی دندان شود. بیماری پریودنتال (لثه) به احتمال زیاد در لثه های محافظت نشده رخ می دهد. با گذشت زمان ، بیماری پریودنتال می تواند منجر به لق شدن دندان در لثه شود و در موارد شدید باعث ریزش دندان می شود.

در نتیجه بیماری لثه فضاهایی در حال توسعه باشد ، قبل از اینکه متخصص ارتودنسی بتواند فضاها را با انواع مختلف لوازم مانند بریس ها یا ترازهای واضح ببندد ، درمان بیماری لثه برای شما ضروری خواهد بود. متخصص ارتودنسی می تواند شما را معاینه کند و تشخیص دهد که آیا شکاف ها به دلیل بیماری لثه ایجاد شده یا خیر

بیشتر بخوانید:  بریس های هاولی و آشنایی با این روش ارتودنسی

 

گزینه های درمان ارتودنسی برای شکاف ها

درمان های مختلف ارتودنسی برای از بین بردن فاصله بین دندان ها از جمله بریس های سنتی و لینگوال (داخل) ، Invisalign به همراه سایر گزینه های دندانپزشکی وجود دارد.

 

بریس با زنجیرهای الاستیک

بریس ها با کشیدن دندان ها در جای خود با براکت ، سیم و زنجیره الاستیک کار می کنند. نوارهای الاستیک کوچک که به صورت زنجیره ای به هم متصل شده اند می توانند دندان ها را بهم نزدیک کرده و شکاف ها را برطرف کنند. زنجیره الاستیک رنگی روی براکت های متصل به دندان قرار می گیرد.

زنجیره های الاستیک می توانند شکاف ها را در کمتر از شش هفته تا شش ماه برطرف کنند.

 

زمانی که بیماران به بریس و زنجیرهای الاستیک نیاز دارند ، می تواند بر اساس چندین نوع متفاوت باشد ، از جمله:

 

  • اندازه شکاف
  • تعداد شکاف ها
  • سن بیمار
  • وضعیت لثه ها
  • شدت پرونده
  • تراکم استخوان فک
  • کارهای قبلی دندانپزشکی
  • مراقبت از بریس ها و زنجیره قدرت
  • طرح ارتودنسی

 

 

مراقبت از زنجیرهای الاستیک

برای اطمینان از موثر بودن زنجیرهای الاستیک و کوتاهترین زمان درمان ، این دستورالعمل های مراقبت را دنبال کنید:

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را طبق دستور ارتودنتیست انجام دهید

غذاهای سخت و چسبناک نخورید

بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد | متخصص ارتودنسی خرم آباد | بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد | دکتر ارتودنسی خرم آباد | ارتودنسی خرم آباد | متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button