بعد از برداشتن ارتودنسی چه باید کرد؟

ایا ارتودنسی برای کودکان درد دارد
کندن براکت ارتودنسی درد دارد؟
مارس 26, 2024
مدت زمان استفاده از ریتینر ثابت
مدت زمان استفاده از ریتینر ثابت
آوریل 9, 2024
ایا ارتودنسی برای کودکان درد دارد
کندن براکت ارتودنسی درد دارد؟
مارس 26, 2024
مدت زمان استفاده از ریتینر ثابت
مدت زمان استفاده از ریتینر ثابت
آوریل 9, 2024

بعد از برداشتن ارتودنسی چه باید کرد؟

پس از برداشتن ارتودنسی یا بریس ها، باید نکاتی را برای اطمینان از بدست آوردن بهترین نتایج و حفظ سلامت دهان خود انجام دهید. در ادامه کارهایی که باید بعد از برداشتن ارتودنسی انجام دهید ، بررسی خواهیم کرد:

قدامات بعد از برداشتن ارتودنسی

رعایت دستورالعمل های متخصص ارتودنسی

ارتودنتیست شما راهنمایی های خاصی در مورد مراقبت های بعد از بریس ارائه می دهد. مهم است که دستورالعمل های آنها را به دقت دنبال کنید و به توصیه هایی که ارائه می دهند پایبند باشید.

رعایت بهداشت دهان و دندان

پس از برداشتن ارتودنسی یا بریس ها، به بهداشت دهان و دندان خود توجه ویژه ای داشته باشید. دندان های خود را حداقل دو بار در روز و هر بار به مدت دو دقیقه مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. همچنین، استفاده از دهانشویه آنتی باکتریال برای تمیزی و شادابی دهان و دندان توصیه می شود.

استفاده از نگهدارنده دندان ها

در بیشتر موارد، متخصص ارتودنسی یک نگهدارنده برای حفظ و نگهداری موقعیت جدید دندان های شما پشت دندان ها نصب می کند. حتما باید از نگهدارنده استفاده شود و دستورالعمل های نگهداری از آن به درستی رعایت شود تا دندان ها به موقعیت قبلی برنگردند.

رعایت رژیم غذایی بعد از برداشتن ارتودنسی

در روزهای اول پس از برداشتن بریس های ارتودنسی مراقب آنچه می خورید باشید. از غذاهای سفت، چسبناک یا جویدنی که می توانند به دندان های شما یا کارهای ارتودنسی انجام شده آسیب برسانند، خودداری کنید. به تدریج و با مشورت متخصص ارتودنسی این غذاها را به رژیم غذایی خود بازگردانید و مراقب دندان هایتان باشید.

بیشتر بخوانید:  کراس بایت

مراجعه جهت معاینات منظم دندانپزشکی

برای معاینات منظم نگهدارنده و بررسی موقعیات دندان ها به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید. سلامت دهان و دندان شما در جلسات معاینه کنترل می شود، هر گونه درد ی یا نگرانی را برطرف خواهد شد.
توجه به این نکته مهم است که این توصیه های پس از برداشتن ارتودنسی کلی هستند اما متخصص ارتودنسی که شما به آن مراجعه کردید ممکن است با توجه به شرایط دندان های شما دستورالعمل های خاصی را ارائه دهد. اگر بعد از برداشتن بریس‌ها علائم غیرعادی یا نگرانی‌هایی داشتید، حتماً با ارتودنتیست یا دندانپزشک خود مشورت کنید.

آیا برداشتن ارتودنسی درد دارد؟

فرآیند برداشتن اردتودنسی و بریس ها معمولاً بسیار کمتر از قرار دادن آنها ناراحت کننده است. ممکن است ، احساس های فشار یا ناراحتی خفیفی وجود داشته باشد اما معمولاً دردناک نیست.

آیا برداشتن ارتودنسی درد دارد؟

برای برداشتن براکت‌ها ارتودنسی، متخصص ارتودنسی با استفاده از ابزارهای مخصوص، براکت‌ها را با دقت از دندان‌های شما جدا می‌کند. این فرآیند نباید درد قابل توجهی داشته باشد. با این حال، ممکن است با برداشتن چسب و رها شدن براکت ها کمی درد یا ناراحتی را تجربه کنید.

پس از برداشتن ارتودنسی، ارتودنتیست شما احتمالاً باید چسب باقی‌مانده را بردارد و دندان‌های شما را جلا دهد تا مواد باندینگ باقی‌مانده را از بین ببرد. این مرحله از فرآیند برداشتن ارتودنسی معمولاً درد ندارد و یا خیلی کم است.

برخی از افراد ممکن است پس از برداشتن ارتودنسی ، حساسیت یا ناراحتی موقتی را در دندان‌های خود تجربه کنند. که این درد می تواند به دلیل جابجایی جزئی دندان ها در طول درمان ارتودنسی باشد. با این حال، هر گونه ناراحتی یا دردی باید خفیف باشد و در عرض چند روز فروکش کند.
اگر نگرانی در مورد ناراحتی در حین یا بعد از برداشتن اردتودنسی دارید، همیشه بهترین کار این است که با متخصص ارتودنسی خرم آباد یا هر شهری که اقدام به انجام ارتودنسی کردید ، در ارتباط باشید تا نگرانی های شما را برطرف کنند و اطمینان حاصل کنید که در طول این فرآیند تجربه ای راحت خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:  قیمت ارتودنسی دندان در خرم اباد

کندن براکت ارتودنسی در خانه امکان پذیر است ؟

کندن براکت ارتودنسی در خانه را اصلا توصیه نمی کنیم. برداشتن براکت های ارتودنسی همیشه باید توسط یک متخصص ارتودنسی یا متخصص دندانپزشکی انجام شود. متخصص ارتودنسی آموزش، تجربه و ابزارهای تخصصی لازم را برای برداشتن ایمن و موثر براکت ها بدون آسیب رساندن به دندان ها یا ساختارهای اطراف آن دارد.

تلاش برای برداشتن یا کندن براکت های ارتودنسی در خانه می تواند منجر به خطرات و عوارض مختلفی مانند آسیب به دندان ها، لثه ها یا استخوان های زیرین و همچنین عفونت احتمالی شود. پیروی از راهنمایی های متخصص ارتودنسی و تعیین قرار ملاقات برای برداشتن حرفه ای بریس ها بسیار مهم است. اگر در مورد فرآیند برداشتن یا کندن ارتودنسی هر گونه نگرانی یا سوالی دارید، توصیه می کنم با متخصص ارتودنسی خود تماس بگیرید.

چه زمانی ارتودنسی برداشته میشود؟

چه زمانی ارتودنسی برداشته میشود؟

با توجه به نوع ارتودنسی که انجام داده اید مدت زمان صاف شدن دندان ها و زمانی که طول می کشد تا دندان ها صاف شوند و بتوانید ارتودنسی را بردارید بین 6 ماه تا 3 سال متغیر است و بعد از این مدت زمان ارتودنسی می تواند برداشته شود.

درمان ارتودنسی معمولاً شامل استفاده از بریس ها یا الاینرها برای اصلاح تراز و موقعیت دندان ها است. مدت زمان درمان ارتودنسی بسته به فرد و پیچیدگی وضعیت دندان ها می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، درمان ارتودنسی می تواند از چند ماه تا چندین سال طول بکشد.

تصمیم گیری برای برداشتن ارتودنسی مانند بریس یا الاینر توسط متخصص ارتودنسی بر اساس نوع درمان و نتیجه مطلوب انجام می شود. پس از دستیابی به اهداف ارتودنسی، متخصص ارتودنسی قرار ملاقات برای برداشتن ارتودنسی را تعیین می کند.

بیشتر بخوانید:  عکس ارتودنسی دندان

زمان برداشتن ارتودنسی متفاوت است، اما عموماً زمانی انجام می‌شود که دندان‌ها به موقعیت دلخواه خود رسیده باشند و ارتودنتیست تشخیص دهد که اهداف درمان محقق شده است. در این مرحله، متخصص ارتودنسی بریس‌ها را برمی‌دارد یا به بیمار دستور می‌دهد استفاده از الاینرها را متوقف کند.

پس از برداشتن ارتودنسی، یک دوره نگهداری به دنبال دارد که شامل استفاده از نگهدارنده ها برای کمک به حفظ موقعیت جدید دندان ها می شود. استفاده از نگهدارنده برای جلوگیری از برگشت دندان ها به موقعیت قبلی خود بسیار مهم است.

پیروی از دستورالعمل های متخصص ارتودنسی در مورد زمان برداشتن ارتودنسی و استفاده از نگهدارنده ها بسیار مهم است. اگر در حال حاضر تحت درمان ارتودنسی هستید حتما برای زمان برداشتن ارتودنسی با متخصص ارتودنسی صحبت کنید و از اقدامات لازم که باید پس از برداشتن ارتودنسی رعایت کنید ، آگاه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button