ماندگاری درمان ارتونسی

تجربیات و نتایج ارتودنسی: بیماران به چه نتایجی رسیدند
ژوئن 29, 2022
ارتودنسی اینویزیلاین برای نوجوانان
ارتودنسی اینویزیلاین برای نوجوانان
آگوست 15, 2022
تجربیات و نتایج ارتودنسی: بیماران به چه نتایجی رسیدند
ژوئن 29, 2022
ارتودنسی اینویزیلاین برای نوجوانان
ارتودنسی اینویزیلاین برای نوجوانان
آگوست 15, 2022

عملکرد درمان ارتودنسی و ماندگاری آن

ماندگاری درمان ارتونسی : درمان ارتودنسی فشار ملایم و در عین حال ثابتی را بر روی دندان ها وارد می کند تا آن ها را در موقعیت های صحیح خود قرار دهد . ارتودنسی بر صاف کردن دندان ها به شکل یک لبخند زیبا و تراز کردن مناسب فک برای جویدن ، بلع و صحبت بهینه تمرکز دارد . دندان پزشکان معمولاً درمان ارتودنسی را برای نوجوانان بالای 12 سال و بزرگسالان توصیه می کنند ، اگرچه ممکن است در برخی موارد درمان زودتر شروع شود .

محافظت از دندان های مرتب بعد از اتمام درمان ارتودنسی برای افزایش ماندگاری

ارتودنسی یک سرمایه گذاری است . به سادگی با انجام موارد زیر می توانید ماندگاری درمان ارتونسی را طولانی تر کنید .

نگهدارنده استفاده کنید

نگهدارنده دندان های شما را از جابجایی جلوگیری می کند . آن را طبق توصیه ارتودنتیست خود استفاده کنید .

قرار ملاقات های منظم با دندانپزشک خود داشته باشید.

شما باید هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید . دندانپزشک قادر خواهد بود به علائم بیرون آمدن دندان عقل و بیماری لثه توجه کند . اگر هر یک از این موقعیت ها اتفاق افتاد ، دندانپزشک می تواند اقدامات بعدی را برای اطمینان از صاف ماندن دندان های شما توصیه کند .

بیشتر بخوانید:  تغذیه برای بیماران ارتودنسی و راهنمایی کاملی برای اینکه چه بخورند و چه نخورند

اگر از دندان قروچه رنج می برید از محافظ دهان استفاده کنید .

اگر دندان قروچه دارید یا فشار می دهید ، شب ها از محافظ دهان استفاده کنید.

بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید

به یاد داشته باشید که سه بار در روز بعد از غذا مسواک بزنید و نخ دندان بکشید . این کار دندان ها و لثه های شما را سالم و قوی نگه می دارد .

اکثر مردم فکر می کنند که پس از درمان ارتودنسی ، می توانند برای همیشه با یک لبخند صاف به زندگی خود ادامه دهند . در حالی که ممکن است برای همیشه این گونه نباشد ، چیزهایی وجود دارد که باید پس از درمان به خاطر بسپارید .

دندان ها می توانند بعد از اتمام درمان ارتودنسی نیز جابجا شوند

بریس ها به طور دائم به دهان شما متصل نمی شوند . آن ها به سادگی به گونه ای هدایت می شوند که آن ها را صاف کنند . وقتی بریس ها برداشته می شوند ، دندان ها دیگر آن مانع را ندارند . این می تواند منجر به جابجایی شود . اغلب اوقات ، آنقدر جابه جا نمی شوند که قابل توجه باشند . با این حال ، شرایطی وجود دارد که می تواند دندان های صاف را به دندان های کج تبدیل کند .

– دندان قروچه و فشردن – این یک بیماری دهانی است که به آن دندان قروچه می گویند . بسیاری از افرادی که دچار استرس می شوند یا دندان های بالا و پایین خود را به هم می سایند یا آن ها را محکم به هم فشار می دهند . عمل آسیاب کردن و فشردن می تواند لثه ها را عقب براند . با بافت کمتر لثه ، دندان ها به اندازه قبل ایمن نیستند ، بنابراین می توانند به راحتی حرکت کنند .

بیشتر بخوانید:  ساختار و آناتومی دهان

از دست دادن دندان – هنگامی که فردی دندانی را از دست می دهد ، دندان های اطراف آن شروع به حرکت به سمت دهانه می کنند . تنها راه جلوگیری از این اتفاق این است که از دندانپزشک بخواهید یک پروتز پارسیل بسازد یا ایمپلنت دندان قرار دهد.

دندان عقل – بیشتر افراد در دوران نوجوانی دندان عقل خود را می کشند زیرا دندان های جدید می توانند دندان های دیگر را فشار دهند . هرکسی که قبل از ظاهر شدن دندان عقل بریس دار د، باید مراقب آن ها باشد تا به محض اینکه دندان های دیگر را تهدید می کند ، آن ها را بکشند.

بیماری لثه – این بیماری به عنوان بیماری پریودنتال نیز شناخته می شود. می تواند دندان ها ، لثه ها و استخوان فک را تحت تاثیر قرار دهد. با گذشت زمان ، دندان ها پایه خود را در لثه از دست می دهند . این می تواند باعث شود که آ نها به راحتی حرکت کنند و لبخند صاف را از بین ببرند .

درمان ارتودنسی چقدر ماندگاری دارد ؟

طول  درمان ارتودنسی و ماندگاری درمان ارتودنسی از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است . در حالی که برخی از افراد نسبت به سایرین زمان کمتری برای درمان نیاز دارند ، درمان ارتودنسی به طور متوسط حدود دو سال طول می کشد . با این حال ، ارتودنتیست ها می توانند مشکلات متوسط تر را در کمتر از شش ماه ترمیم کنند ، در حالی که مشکلات پیچیده تر ممکن است 3 سال یا بیشتر طول بکشد .
دندانپزشک شما بهترین منبع اطلاعات شما در مورد زمان درمان در مورد دندان های شما است.

بیشتر بخوانید:  دندان عقل و ارتودنسی

مشاوره ارتودنسی در مطب دکتر وحیدنورالهی فرد متخصص ارتودنسی خرم آباد می تواند به شما در درک بهتر فرآیند ارتودنسی کمک کند و به شما امکان می دهد هر سوال خاصی که ممکن است داشته باشید را برطرف کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button