مزایای ارتودنسی زود هنگام

جویدن آدامس و ارتودنسی
جویدن آدامس و ارتودنسی و آیا جویدن آدامس با ارتودنسی اشکالی ندارد؟
اکتبر 23, 2021
اپن بایت
اپن بایت چیست؟
نوامبر 25, 2021
جویدن آدامس و ارتودنسی
جویدن آدامس و ارتودنسی و آیا جویدن آدامس با ارتودنسی اشکالی ندارد؟
اکتبر 23, 2021
اپن بایت
اپن بایت چیست؟
نوامبر 25, 2021

مزایای ارتودنسی زود هنگام

Portrait of a beautiful woman with braces on teeth isolated on a white background

مزایای درمان زود هنگام ارتودنسی چیست؟

مزایای ارتودنسی زود هنگام برخی از افراد در مورد درمان اولیه ارتودنسی برای کودکان خود سردرگم می شوند زیرا درمانی است که قبل از ارتودنسی ، زمانی که کودک 8-10 ساله است انجام می شود.

در این زمان متخصص ارتودنسی شما می‌تواند ناهنجاری‌ها را زودتر در زندگی کودکتان شناسایی کند ، زمانی که حرکت دهی دندان‌ها و فک‌های او آسان‌تر است. این برای درمان انواع مشکلات ارتودنسی مانند دندان های بیرون زده، شلوغی، فاصله و دندان های از دست رفته، قبل از شروع مشکلات جدی تری مفید است.

 

چگونه بفهمم فرزندم به درمان زودهنگام ارتودنسی نیاز دارد؟

راه های مختلفی توسط بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد وجود دارد که می توانید تشخیص دهید  که آیا کودک شما ممکن است به درمان اولیه ارتودنسی نیاز داشته باشد یا خیر. اگر هر یک از این ویژگی ها یا رفتارها را مشاهده کردید، باید موارد زیر را ارزیابی کنید:

  • از دست دادن زودرس دندان های شیری (قبل از پنج سالگی)
  • اگر هنگام گاز گرفتن دندان های کودک شما اصلاً به هم نمی خورد
  • تنفس دهانی و/یا خروپف
  • اگر دندان های جلویی کودک شما شلوغ است (معمولاً تا زمانی که کودک حدوداً هفت یا هشت ساله نشده باشد، این مورد را نمی بینید)
  • دندان های جلویی بیرون زده
  • مشکلات گاز گرفتن یا جویدن
  • یک نقص گفتاری
  • اگر هنگام باز یا بسته کردن دهان کودک، فک او جابجا می شود
  • اگر کودک شما بزرگتر از پنج سال است و هنوز شست یا انگشت خود را می مکد
بیشتر بخوانید:  آیا استفاده از خمیر دندان ذغالی برای درمان ارتودنسی  ایمن است؟

مزایای درمان زودهنگام ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی اولیه در حالی شروع می شود که استخوان های فک کودک هنوز نرم هستند. آنها تا زمانی که کودکان به اواخر نوجوانی خود نرسند سفت نمی شوند. از آنجایی که استخوان‌ها هنوز انعطاف‌پذیر هستند، روش‌های اصلاحی سریع‌تر و مؤثرتر از نوجوانان و بزرگسالان عمل می‌کنند. درمان زودهنگام مناسب یک اقدام رهگیری موثر است که پایه و اساس یک دهان سالم و با عملکرد خوب را در بزرگسالی ایجاد می کند.

در حالی که ممکن است دندان‌های کودک شما در یک راستا و صاف به نظر برسند، ممکن است مشکلات اساسی وجود داشته باشد که باید برای جلوگیری از ایجاد مشکلات جدی‌تر باید به بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد مراجعه کنید . مداخله زودهنگام معمولاً به این معنی است که درمان ارتودنسی بعدی ساده‌تر و در مدت زمان کوتاه‌تری تکمیل می‌شود که می‌تواند از نظر مالی نیز در درازمدت مفید باشد.

 

یک متخصص ارتودنسی هنگام تشخیص اینکه آیا کودک به درمان اولیه ارتودنسی نیاز دارد به چه چیزی توجه می کند؟

به طور معمول اولین دندان های آسیاب دائمی در دهان وجود دارند و به ارتودنتیست شما این فرصت را می دهند تا مال اکلوژن در حال توسعه را بررسی کند که به آن “بایت بد” نیز می گویند. که مشکلاتی مانند شلوغی، دیپ بایت، کراس بایت و اپن بایت قابل تشخیص هستند.

 

سن طبیعی برای گرفتن بریس چقدر است؟

در حالی که افراد تقریباً در هر سنی می‌توانند ارتودنسی را انجام دهند ،توصیه می‌ شود  از سنین 10 تا 15 سالگی بریس استفاده کنند، در حالی که تعدادی دندان دائمی وجود دارد، اما سر و دهان کودک شما هنوز در حال رشد است. در این سن، درمان ارتودنسی موثرترین است، زیرا دهان و دندان‌های شما به دلیل بافت نرم‌تر، راحت‌تر صاف و مرتب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:  دکتر ارتودنسی خرم آباد

 

چگونه یک متخصص ارتودنسی کودک در نزدیکی خود پیدا کنم؟

اگر فکر می‌کنید فرزندتان به درمان زودهنگام ارتودنسی نیاز دارد یا از آن بهره می‌برد، فقط یک متخصص ارتودنسی آموزش، تجربه و دانش تخصصی برای تعیین مناسب‌ترین گزینه‌های درمانی و بهترین زمان برای شروع درمان را دارد. هنگامی که به یک متخصص ارتودنسی مراجعه می کنید، می توانید از سلامت کامل فک و دندان کودکتان مطمئن باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button