تاثیر ارتودنسی بر چهره چقدر است؟

ماندگاری درمان ارتونسی
مزایا و معایب ارتودنسی چیست؟
جولای 2, 2024
ارتودنسی ثابت
انواع روش های ارتودنسی کدامند؟
جولای 23, 2024
ماندگاری درمان ارتونسی
مزایا و معایب ارتودنسی چیست؟
جولای 2, 2024
ارتودنسی ثابت
انواع روش های ارتودنسی کدامند؟
جولای 23, 2024

تاثیر ارتودنسی بر چهره چقدر است؟

ارتودنسی، به تراز و اصلاح دندان ها و فک ها اختصاص دارد. در حالی که دندان‌های صاف‌تر و بهبود سلامت دهان و دندان اهداف اصلی ارتودنسی هستند، اثرات آن اغلب فراتر از دهان و دندان گسترش می‌یابد. تاثیر ارتودنسی بر چره ،عامل متناسب و هماهنگ بین اجزای صورت یکی از عوامل مهم است. مهم است که بدانیم ارتودنسی دندان برای چه کسانی است؟ در این مقاله به تأثیرات قابل توجهی که ارتودنسی ممکن است بر دستیابی به هارمونی صورت و تعادل عمومی از نظر ظاهر داشته باشد، می پردازیم.

همه می دانیم که ارتودنسی می تواند ظاهر دندان های شما را تغییر دهد. اما می دانستید که می تواند بر روی فرم صورت شما نیز تاثیر بگذارد؟ اگرچه ممکن است بلافاصله متوجه تفاوت صورت خود نشوید، تغییرات ظریف زیادی در ساختار صورت شما در طول درمان ارتودنسی شما رخ می دهد. از خط فک گرفته تا لثه‌ها، روش‌های مختلفی را که درمان ارتودنسی می‌تواند بر ظاهر صورت شما تأثیر بگذارد را بررسی می‌کنیم.

ارتودنسی چگونه فرم چهره شما را تغییر می دهد؟

بسته به نوع ارتودنسی که انجام می دهید، فرم چهره شما می تواند به طور نامحسوس تغییر کند. برای کسانی که اوربایت بزرگ دارند، فک نامرتب و دندان های جلویی برجسته می تواند ظاهر فک پایینی و چانه را تحت تاثیر قرار دهد. ارتودنسی می تواند هم دندان های بیرون زده و هم تراز فک را اصلاح کند که به نوبه خود می تواند با بهبود دندان ها و فک، چهره شما را کمی تغییر دهد.

بیشتر بخوانید:  بهترین سن برای ارتودنسی کودکان

در همین حال، اگر آندربایت دارید، به احتمال زیاد فک پایین شما جلوتر از حد معمول به نظر می‌رسد و گونه‌های شما ممکن است فرورفته‌تر به نظر برسند. با انجام ارتودنسی، متوجه خواهید شد که فک شما (به آرامی) به حالت ایده آل خود برمی‌گردد.

آیا اوربایت یا دندان خرگوشی با بریس ارتودنسی قابل اصلاح است؟

در ارتباط با فنرهای اصلاح کننده بایت، بریس ها می توانند اکثر مشکلات اوربایت از جمله دندان های باک یا خرگوشی را برطرف کنند. اما باید با یک متخصص ارتودنسی در خرم آباد مشورت کنید تا مشخص شود چه نوع درمانی برای شرایط شما بهترین است. در طول ارزیابی، متخصص ارتودنسی شما رادیوگرافی فک را برای تعیین ماهیت و شدت مال اکلوژن شما می گیرد و یک طرح درمانی ایجاد می کند تا اطمینان حاصل شود که اوربایت شما به طور ایمن و موثر با حداکثر تاثیر برای ظاهر صورت شما اصلاح می شود.

اوربایت یا دندان خرگوشی

تغییرات لبخند بعد از ارتودنسی چقدر است؟

از منظر زیبایی شناسی، احتمالاً بعد از بستن بریس متوجه تغییری در لبخند خود خواهید شد. بریس ها دندان ها یا بایت شما را هم تراز و اصلاح می کنند. بنابراین بسته به درمانی که نیاز دارید، ممکن است متوجه شوید که لبخندتان صاف‌تر یا شلوغ‌تر به نظر می‌رسد یا دندان‌هایتان در موقعیت‌های متفاوتی قرار دارند.

آیا ارتودنسی شکل دهان را تغییر می دهد؟

بسته به نوع درمان ، ممکن است تغییری در ظاهر دهان خود پس از ارتودنسی مشاهده کنید. این به این دلیل است که برخی از شرایط، مانند اپن بایت، می‌تواند بستن کامل دهان را دشوار کند. می تواند ظاهری کشیده به دهان بدهد.

بیشتر بخوانید:  نحوه مسواک زدن در ارتودنسی

آیا ارتودنسی فرم لب های را تغییر می دهد؟

پس از بستن بریس یا سایر انواع ارتودنسی، ممکن است متوجه شوید که لب‌هایتان پرتر از قبل به نظر می‌رسند. این به این دلیل است که برجستگی یا پری لب ها به طور مستقیم تحت تأثیر موقعیت رو به جلو و هم ترازی دندان های جلو قرار می گیرد. همانطور که دندان های جلویی در موقعیت های بهتری قرار می گیرند، شکل لب های شما نیز تا حدودی تغییر می کند. ارتودنتیست ها به دقت لب ها و صورت را ارزیابی می کنند و هر گونه تغییر مورد انتظار را هنگام برنامه ریزی درمان شما در ارزیابی اولیه در نظر می گیرند. این بدان معنی است که می توانید مطمئن باشید که نتیجه نهایی درمان دندان ها، لبخند، لب ها و صورت شما را تا حد امکان زیبا و متعادل می کند.

آیا ارتودنسی خط فک را بهبود می بخشد؟

ارتودنسی ممکن است باعث تغییر یا بهبود خط فک شما نیز شود. اما تغییر محسوس در فک شما اغلب ناشی از استفاده از وسایل انبساط کننده، وسایل کاربردی، الاستیک یا جراحی، علاوه بر بریس ها یا تراز کننده ها است. اصلاح ناهماهنگی بایت و همچنین صاف کردن دندان‌ها از اولویت‌های متخصص ارتودنسی شما خواهد بود. نتایج بهینه درمان ارتودنسی باید به تعادلی در بهبود زیبایی دندان ها، لبخند، صورت و خط فک و همچنین یک بایت پایدار، راحت و کاربردی دست یابد.

تاثیر ارتودنسی بر فک

ارتودنسی چه تاثیری بر لثه ها خواهد داشت؟

ارتودنسی می تواند به ترمیم دندان ها و فک شما کمک کند اما لثه های شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از مشکلات بعد از ارتودنسی برای کسانی که از بریس استفاده می کنند، ممکن است لثه های شما در طول درمان ملتهب باشد. این به این دلیل است که براکت‌ها و سیم‌ها ممکن است نخ دندان کشیدن یا مسواک زدن تکه‌های غذای باقیمانده را برای شما دشوار کنند، که می‌تواند باعث ایجاد پلاک و تورم و ملتهب لثه‌ها شود.

بیشتر بخوانید:  ارتودنسی چیست؟

شما می توانید این خطر را با حصول اطمینان از اینکه روی سیم خود را با یک برس نرم کاملاً مسواک بزنید، کاهش دهید. مطمئن شوید که به طور منظم در خانه از نخ دندان استفاده می کنید و در قرار ملاقات های دندانپزشک و ارتودنتیست خود شرکت می کنید تا بتوانند پیشرفت شما را پیگیری کنند.

آیا بریس ها از طریق اعتماد به نفس نیز می توانند ظاهر شما را تغییر دهند؟

بسته به مسائل ارتودنسی که با درمان شما اصلاح می شوند، ممکن است نتایج متفاوتی نسبت به مواردی که در بالا ذکر کردیم، تجربه کنید. با این حال، پس از اتمام درمان، به احتمال زیاد به لبخند خود اطمینان بیشتری خواهید داشت و می خواهید در هر فرصتی لبخند جدید خود را به رخ بکشید. واقعیت این است که اگر از لبخند زدن خودداری می کنید زیرا نسبت به دندان های کج خود آگاه هستید، انجام درمان ارتودنسی می تواند این ترس ها را کاهش دهد.

چگونه لبخند خود را بعد از ارتودنسی بهبود دهیم؟

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید بعد از بستن بریس انجام دهید تا لبخند خود را به بهترین شکل حفظ کنید، که عبارتند از:

طبق دستور ارتودنتیست خود از نگهدارنده استفاده کنید. هنگامی که بریس های خود را جدا می کنید، یک نگهدارنده به شما تعبیه می شود که یا یک نگهدارنده پلاستیکی قابل جابجایی خواهد بود یا یک سیم ثابت که پشت دندان شما چسبانده می شود. مهم است که نگهدارنده خود را بپوشید و از آن مراقبت کنید تا دندان های خود را در جای خود نگه دارید. نخ دندان کشیدن به طور منظم برای کمک به حذف مواد غذایی یا پلاک در دندان های شما، لبخند شما را شاداب و عاری از هرگونه بیماری لثه نگه می دارد.
رعایت بهداشت دهان و دندان، مانند مسواک زدن منظم، می تواند به سلامت دندان های شما کمک کند.

اگر فکر می کنید برای اصلاح زیبایی دهان (و صورت) خود به ارتودنسی نیاز دارید یا مشکلی در تراز فک یا دندان شما وجود دارد، بهتر است برای مشاوره تخصصی با دکتر نورالهی متخصص ارتودنسی خرم آباد مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button