نحوه مسواک زدن در ارتودنسی

دندان عقل و ارتودنسی
دندان عقل و ارتودنسی
مارس 13, 2021
ارتودنسی نامرئی
ارتودنسی نامرئی
آوریل 29, 2021
دندان عقل و ارتودنسی
دندان عقل و ارتودنسی
مارس 13, 2021
ارتودنسی نامرئی
ارتودنسی نامرئی
آوریل 29, 2021

نحوه مسواک زدن در ارتودنسی

نحوه مسواک زدن با ارتودنسی

مسواک زدن با وجود سیم های ارتودنسی با مسواک زدن عادی تفاوت دارد و نحوه مسواک زدن در ارتودنسی باید با دقت تمام صورت بگیرد.

اگر از ارتودنسی  ثابت استفاده می کنید باید به خوبی از دندان هایتان مراقبت کنید چون دندان ها در این دوران بیشتر در معرض پوسیدگی های باکتریایی قرار دارند. مسواک زدن با وجود براکت ها و سیم های ارتودنسی با مسواک زدن عادی تفاوت دارد و مسواک زدن در این دوران باید با دقت تمام صورت بگیرد. برای مسواک زدن در این دوران باید نکاتی را که در ادامه به آن اشاره می کنیم رعایت کنید:

  1. بهتر است وقتی ارتودنسی انجام می دهید از یک مسواک خیلی نرم استفاده کنید چون در این دوران دندان ها و لثه ها خیلی حساس هستند.

لازم است مسواک بین دندانی تهیه کنید تا بتوانید به راحتی فضا های بین اجزای ارتودنسی را تمیز کنید.

  1. برای مسواک کردن باید مسواک را با زاویه 45 درجه نسبت به لثه نگه دارید و روی دندان ها بکشید. هر دندان نیاز به 10 ثانیه مسواک کردن دارد و لازم است یک حرکت چرخشی روی دندان داشته باشید.
  2. سعی کنید با کمی فشار موهای مسواک را به فضای بین براکت ها و سیم ها انتقال دهید تا این قسمت ها خوب تمیز شود و جرمی باقی نماند.
  3. سعی کنید در طی دوران ارتودنسی از خمیر دندان های حاوی فلوراید استفاده کنید تا به خوبی باکتری های مضر دهانتان از بین برود و احتمال پوسیدگی دندان ها کاهش پیدا کند. ضمن این که در این دوران لثه ها خیلی حساس اند و لازم است باکتری ها از بین بروند در غیر این صورت باکتری ها به لثه آسیب وارد می کنند.
  4. با توجه به حساس بودن لثه ها در این دوران بهتر است مسواک زدن را با ملایمت انجام دهید.
  5. لازم است مسواک بین دندانی تهیه کنید تا بتوانید به راحتی فضا های بین اجزای ارتودنسی را تمیز کنید. در غیر اینصورت مواد غذایی در این فضا باقی می ماند و در نتیجه فعالیت باکتری ها احتمال پوسیدگی دندان ها زیاد می شود.
  6. بعد از هر وعده غذایی باید از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید یعنی لازم است سه بار در روز مسواک بزنید.
بیشتر بخوانید:  ارتودنسی ثابت چیست و چه مزیتی دارد؟

چه مسواکی در طول ارتودنسی باید تهیه کنیم؟

مسواک مورد استفاده در این دوران باید خیلی نرم باشد و دارای برس های میانی سفت و کوتاه باشد. این نوع مسواک به خوبی می تواند سیم ارتودنسی و اطراف بریس ها را تمیز کند. اگر مایل باشید می توانید از مسواک برقی استفاده کنید. فقط خیلی آرام مسواک کنید تا آسیبی به سیم ها و بریس ها وارد نشود. اگر مسواک کیفیت خود را از دست داد آن را حتما تعویض کنید.

اگر احیانا به طور موقت در زمان ارتودنسی به مسواک دسترسی نداشتیم چکار کنیم؟

اگر مسواک در دسترس ندارید حتما کمی آب در دهانتان بریزید و به خوبی در دهان بچرخانید تا جای ممکن کلیه مواد غذایی از دهان پاک و خارج شود.

آیا در طی ارتودنسی نخ دادن لازم است؟

با استفاده از نخ دندان می توانید بین سیم ها و اجزای ارتودنسی را خوب تمیز کنید این کار را برای کل دندان ها انجام دهید تا کاملا تمیز شوند و تاثیر مسواک زدن افزایش پیدا کند

بهترین دندانپزشک زیبایی در خرم آباد | متخصص ارتودنسی خرم آباد | بهترین متخصص ارتودنسی خرم آباد | دکتر ارتودنسی خرم آباد | ارتودنسی خرم آباد | متخصص ارتودنسی خوب در خرم آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button